Monday, October 17, 2011

Buah Kiwi

Buah kiwi

Assalamualaikum....

Buah kiwi....salah satu buah kegemaran LM. Biasanya kalau beli buah ni tiap minggu tak ambil banyak. Buah ni cuma jadi kegemaran LM dan maisarah saja, orang lain tak suka nak makan. Mungkin encik suami dan anak-anak tak suka sebab ianya berbiji kot, tapi LM sangat gemar buah berbiji banyak seperti buah kiwi dan buah naga.


Kaya vitamin C
Buah kiwi kaya dengan vitamin C. Sebiji buah kiwi menyamai vitamin c yang terdapat pada 2 biji oren. 


Menghilangkan Masalah Pencernaan
Bagi mereka yang mengalami masalah sembelit dan kembung perut buah kiwi dapat membantu masalah tersebut.


Kecantikan 
 Kandungan antioksidanya mampu menganjalkan kulit dan ia juga rendah kalori. Sangat baik untuk mereka yang sedang berdiet seperti LM, kak aya, rara dan chekgu azrine..hehehe.
Banyak lagi info menarik tentang buah kegemaran LM ni di samping namanya berasal dari burung kiwi yang tak boleh terbang dari Selindia Baru itu.





Psst: Nak promosi entri korang? Jom join Group LM.


www.tips-fb.com

15 comments:

diana said...Reply To This Comment

betul..betul..betul..
dalam umah saya,saya sorang je yang makan..
rasa bahagia je bila menikmati buah
kegemaran dengan tak payah berebut2..
heheheh

shatooman said...Reply To This Comment

hahaha..smoga buah kiwi mampu membantu akak dalam melaksanakan misi 51kg.. ;p

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@diana-ye betul..sgt indah saat tu berbanding mkn buah mangga duk berlaga tgn.hahaha

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@shatooman-keh3..amat peka adik akak ni.amin..moga ia tercapai.

Kakzakie said...Reply To This Comment

Masa puasa hari itu kakak makan kiwi sampai jemu motifnya sebab mudah nak buang air. Sekarang janji ada buah apa pun kakak makan je..

EZAN IDMA said...Reply To This Comment

buah kiwi mmg sedap :p hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Kakzakie-kalau dah jemu tu tahun depan lah baru mkn lagi kakzakie

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@EZAN IDMA-ye..mmg sedap

MataHati @ MH said...Reply To This Comment

selalu minum air yogurt perisa kiwi jer..
mkn yg real tak pernah lagi

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

suka makan,...tp mahal sangat...huhu..last week beli RM 7 utk 5 biji

mujur suami tak suka..tak la berebut sgt :)

H.J said...Reply To This Comment

suka makan buah tembikai je..haha

JIJI YU said...Reply To This Comment

waaa buah ni kalo kat obersi murah le

Kalamhati said...Reply To This Comment

suka gak!tp sini mahal giloss..huhu sekali dua sebulan bleh la beli..kalo tak pokai..hehe

S..U..D..@..I..S said...Reply To This Comment

mula2 x berapa suka sbb byk khasiat makan juga dah lama jd tersuka la plak

YNA said...Reply To This Comment

x reti mkn buah nie :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...