Tuesday, October 25, 2011

Hargailah



Assalamualaikum...

Bila mentari terbenam kita rasa seperti belum puas menikmati sinar mentari. Kejap saja hari dah malam. Belum puas melakukan aktiviti riadah bersuka ria bersama teman. Belum puas menatap indahnya taman bersama orang tersayang, belum puas merakam kenangan di bawah pohon epal bersama si dia. Belum puas melihat jari si kecil memetik buat strawberry di halaman rumah. Namun hari sudah malam.....



Namun bila subuh menjelma, kita rasa belum puas menatap keindahan malam. Belum puas rasanya melihat cantiknya bintang berkelip di langit yang luas. Terasa nyaman dan santai malam yang indah bersama sepoi-sepoi angin menyapa. Sendu bunyi cengkerek yang kadang kala membuat malam menjadi girang.

Setiap dari kita selalu macam tu kan? Selalu rasa begitu bila saat yang ada kita bazirkan begitu saja. Bila saat indah tu berlalu pergi barulah kita nak hargai apa yang ada, sebelum ni kita tak rasa bermakna pun detik indah dan bahagia itu. Betul tak? Hargailah setiap detik indah dalam hidup kita kerana mungkin esok tidak menjanjikan kebahagiaan buat kita, yang ada mungkin satu kekecewaan dan kehampaan cuma.
www.tips-fb.com

16 comments:

missSenget said...Reply To This Comment

alamak..


sis.. tetiba rs da abeskn masa yg byk arini..

hhuhuhu..

diana said...Reply To This Comment

selalu rasa masa cepat je berlalu..
kadang2rasa terbazir saja sebab banyak benda belum selesai..

Lm..
berat dah turun ke belum...
saya baru turun 2 kilo..
ekeke...
kena kerja keras sikit la minggu2 terakhir sebelum raya haji nih..

najihah sahami said...Reply To This Comment

betul tu kak..pejam celik pejam celik, esok dah Mish nak balik bentong..nanti dah tak dapat nak melawat akak sayam ni...huhu...

MiSzy DiaN said...Reply To This Comment

kak LM..
kena google tdi nama kak LM,bru jmpa blog nie..
hehe
semua masi sama, still teda perubahan.. :)
lma sgt daa tk bca tulisan kak LM :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

misenget-haha...tido je ye?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

diana-ye..cam cpt je masa sampai tak sedar dah rugi byk masa.

byk la tu 2 kg, saya pun kena kerja kerasa.target lum tercapai

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

mish-mesti windu mish..huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

miszy-sian dia...selamat ingat nama kakak kan?hehe..still sama kan?

EZAN IDMA said...Reply To This Comment

Yup Hargai lah kehidpun ni

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

always being a grateful person.. amin.. insyaAllah..

eiela said...Reply To This Comment

yup, kena hargai semuanya.

Ujie said...Reply To This Comment

masa mmg tak menunggu kita..
sehingga kita yg sering leka tertinggal dek masa!

Faezah said...Reply To This Comment

mase mmg cepat berlalu..
tp setiap detik kite akn ciptekn kenangan yg indah dan sgt bermakne dlm hidup kite untk diingati atau sebaliknye..jd hargailaa hidup kite...hihihihih

emieysandra said...Reply To This Comment

yup! stiap detik sgt berharga, dan kkecewaan yg dilalui dijadikan pengalaman utk mnjadi lebih kuat dan bersedia m'hdapi cbaran yg lebih besar :)

zalin onceitalk said...Reply To This Comment

hidup itu indah kak... =)

ain dzaya said...Reply To This Comment

setiap yg ada didepan mata itu semuanye rezeki..
jgn pernah merungut dgn pemberian ALLAH..
:"))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...