Monday, October 3, 2011

Hati



Assalamualaikum....

-Dunia sentiasa berputar tadi pagi jap lagi dah nak malam.
-Perjalanan hidup bukan lama..dulu kita muda sekarang dah hampir senja.
-Dulu dia kawan baik kita, sekarang dia musuhi kita.
-Dulu kamu anak yang disayangi sekarang belum tentu lagi.
-Jika dulu kamu bukan menantu pilihan, tapi sekarang kamu menjadi sebutan mertuamu.
-Jika dulu kamu selekah,tak siapa nak berkawan.Sekarang kamu nampak gagah bergaya...semua nak bersahabat denganmu.



Sama ada dulu atau sekarang....semuanya hampir sama walau terdapat beberapa perubahan. Dunia sentiasa berputar begitu juga hati dan perasaan. Jangan terlalu selesa dengan keadaan sekarang kerana mungkin juga ia akan berubah sekelip mata. Hanya kerana ia adalah berkaitan hati dan perasaan, kerana hati manusia bisa berubah dalam sekelip mata.




Nota kaki: Bagaimanakah jika kita rasa kita menyerahkan hati pada orang yang silap?-itu bukan kata-kata LM , tapi pinjam kata-kata abby abadi jap.
www.tips-fb.com

25 comments:

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

jangan kesal dengan sesuatu yg dah kite buat...
tp fikir sesuatu yang perlu kite buat tuk mase depan ;)

sume tu Takdir yang perlu kite terima kan sis.. ;)

Peri PiA said...Reply To This Comment

mmg btl semua tu,syahdunya

soal jodoh alhamdulillah,semoga diberi kebahagian kesabaran hingga akhir hayat..Amin

HAFIZAL said...Reply To This Comment

hafizal mohamad

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

:)

Nini Hartini said...Reply To This Comment

takut memikirkan putaran roda kehidupan kita. apakah akan datang kita diuji dengan ujian2 yg x terfikir oleh kita.

Moga kita semua diberikan kemudahan dlm menempuh ujian2 kehidupan..

anamizu said...Reply To This Comment

things happen for a reason.
mesti ade PELANGI yg bakal muncul.
trust on HIM :)
kan ummi?? hehe




luv,
anamizu :)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

ada betoi juga itu punya entry....

missSenget said...Reply To This Comment

camne nak tau serahkan hati pd org yg betul ke tak??

diana said...Reply To This Comment

soal hati tak boleh diduga..
hari ni kita rasa sayang esok mungkin timbul benci..
hari ni kita di puja esok lusa siapa tau kita kan dikeji..
jadi perkuatkan diri untuk hadapi segala kemungkinan...

ieda said...Reply To This Comment

setuju dik
dari dulu sampai skrg tentang hati x akan sama .. :)

JIJI YU said...Reply To This Comment

bukan menantu pilihan..tapi jadi rebutan..

Jo Qusary said...Reply To This Comment

saya dah ambik balik hati tu dan skg cuba berikan kpd yg lebih berhak...

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

setiap yg terjadi pasti ada hikmahnya..
yang penting berpegang bhwa seseungguhnya itu adalah qada' dan qadar Allah..

Mama Zharfan said...Reply To This Comment

kalau tersilap boleh try lagi cari yg lain yg lebih menghargai hati kita :)

Kakzakie said...Reply To This Comment

Berputaran rasa sama tapi macam LM semakin busy sebab bertambah ahli keluarga. Tunjuklah bujang comel tu dah panadi apa? Dah boleh angkat kepala? Moga sihat sentiasa dik...

Eyda Syahida said...Reply To This Comment

dah banyak kalo eyda bagi hati pada orang yang silap.. hurmmm.. sakit!

laloque said...Reply To This Comment

nasib baik i awet muda

Woofer Storm said...Reply To This Comment

betul3 ummi..mungkin ada hkmah setiap kejadian yang melanda diri kita..setiap perkara gembira dikongsi bersama namun jika duka jangan cepat putus asa..

*Jika kita tersalah pilihan,harap didepan ada jalan menuju kebahagian..amin3

*manusia ini ada pelbagai,semoga ummi sekeluarga dilindungi sentiasa..amin3

qasehraihan said...Reply To This Comment

komen jiji xboleh blah..haha

putaran roda, kita xsentiasa di atas..

takut kan??huu

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/10/berniagala-elok-elokjangan-tiru-patern.html

Cik Bambam said...Reply To This Comment

walaupon ia kenangan pahit bg kita..ia tetap mengajar kita utk terus kuat kan.. :)

biarkan berlalu.. hari yang mendatang masih ada..

Kalamhati said...Reply To This Comment

itu tandanya Allah nak uji kita..dia bagi kita orang yang salah kerana dia nak kita tabah menghadapi ujian hidup..

Pssst adik..akak tak sempat makan satar la semalam..huhu

Kak Aya said...Reply To This Comment

selag kita hidup, ujian dan dugaan silih berganti.

jgn berputus asa untuk mencari bahagia.

Cik Ina Do Do Cheng said...Reply To This Comment

betul tu lM, benda -benda ni tak berani nak cakap, dah banyak terjadi depan mata akak, kawan sendiri pun ada beubah hati kat lelaki lain, last last bercerai. Dunia umpama roda.

duan lang said...Reply To This Comment

huhuhuhuhu...sedihnyer,,,,

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

hati manusia sukar diramal dan suka berubah2.....harap2 hati ini tetap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...