Monday, October 31, 2011

HATI




Assalamualaikum....

Kadangkala kita rasa hati kita kosong, sepi. Tapi hati LM sentiasa berbunga-bunga. Tak pernah rasa bosan dan sepi...kerana hidupku lengkap dengan mereka-mereka semua, kamu dan kamu...yang menjadi pelangkap hidup LM sehari-hari.

Jika kamu antara mereka yang berhubungan dan bertanya khabar dengan LM pastinya kamu yang LM maksudkan. Tiada sedetik rasa kosong dalam hati ini, semuanya terisi dengan kegembiraan dan keceriaan kecuali KERINDUAN terhadapat kamu dan kamu serta kamu di tanah air. 



Jangan biar hati kosong, isilah ia dengan ilmu Allah agar kita tahu persimpangan mana harus dipilih untuk meneruskan perjalanan hidup. Jangan biar hati kering tanpa kasih sayang kerana kasih sayang bisa menyuburkan hati kita agar  merah kembali.




Jangan biar hati kita menjadi hitam dengan dendam....biarkan dendam itu pergi dan kita bina hidup baru dengan cara dan jalan yang baru, pastinya kebahagiaan akan muncul dengan hati yang ikhlas dan ceria. Peluk erat insan tersayang agar kamu dapat rasai apa itu KASIH. 
Hidup tanpa kasih buat HATI KERING.

www.tips-fb.com

18 comments:

mr.curly said...Reply To This Comment

sifat dendam tu yg merosakkn kite..

Cik Ina Do Do Cheng said...Reply To This Comment

LM setiap manusia melalui pengalaman hidup yang berbeza.

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

paling penting LM.. jangan busuk hati sesama kitakan.. hati kena bersih selalu.. baru hidup berbunga2 bak kata LM.. hehehe

bersama kak Es said...Reply To This Comment

bila hati kian bersih, fikiran pun akan jernih :)

penyakit hati mcm2 kannn... nk hidup bahagia kena masukkan byk elemen2 positif .. thanks dik atas ingatan ini :)

Gimi said...Reply To This Comment

ya..stuju sama mr.curly

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

mencintai dan dicintai..jgn dendam-dendam .. ikhlaskan hati dlm segala hal ..

zieyzain said...Reply To This Comment

nice entry,..

Kalamhati said...Reply To This Comment

btul tu adik..

''alaa bizikrillahi tatmainnal quluub'' - tidakkah dgn mengingati Allah itu hati akan tenang..=)

S.U.F.E.E.N.A.N said...Reply To This Comment

Betul tu dik miza sayang..

Rasulullah saw. bersabda, "Ingatlah, dalam tubuh manusia itu ada segumpal daging. Kalau segumpal daging itu baik, maka akan baiklah seluruh tubuhnya. Tetapi, bila rosak, nescaya akan rosak pula seluruh tubuhnya. Itulah hati." (H.R. Bukhari dan Muslim).

Ujie said...Reply To This Comment

saya pernah berdendam, dan telah melupakannya..hati rasa senang, jiwa lebih tenang.
biarlah Allah saja yg menghukum.

al-lavendari said...Reply To This Comment

benar sekali .. menyimpan dendam hanya akan merosak diri sendiri.

jangan ada dendam di hati, agar hidup lebih berseri.

Sunah Sakura said...Reply To This Comment

hati.....Allah yang pegang....tapi kita yang kene jaga kan kak?

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

...HATI...
xsiapa tahu hati kita kecuali kita sendiri..

azian said...Reply To This Comment

akak...
nak dendam jugak...hahahhahah...jahat kan...

sha a.s said...Reply To This Comment

rindu kt akak... :)

JIJI YU said...Reply To This Comment

tak caya ek..ehehe ni link die

http://nesloo.blogspot.com/2010/11/sebelum-dan-selepas.html

Pia said...Reply To This Comment

"macam tu lah..lega hati akk dgr hati berbunga2 kamu tu...zmn skrg ni dah canggih w/pun dok jauh kita masih boleh berhubung setiap hari dgn org2 yg tersayang.."

Izan Ishak said...Reply To This Comment

izan setuju sgt...buangkan semua perasaan mazmumah dr dlm diri... pasti hati jadi lebih tenang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...