Wednesday, October 26, 2011

Homemade Nugget- Mudahnya Dan Sedap



Assalamualaikum....

Salam ceria buat semua. Hari ni bekalan anak-anak cuma nugget saja. Malam tadi tengok baby syafiq macam bagi signal dia okey terus kisar ayam dan buat nugget. Sekarang macam dah tak sempat nak goreng mee ke atau nasi pagi-pagi macam dulu.....hehe




Dah siap goreng untuk budak berdua tu bawa bekal ke sekolah . Kali ni tak pakai serbuk roti LM guna cornflakes kisar saja, lebih sedap dan rangup. Malah tak berminyak sangat.
 

Resipe kali ni ...
900 gram dada ayam dikisar
1/2 sudu kecil  garam
secubit lada hitam
serbuk roti/cornflakes kisar/oat kisar
telur2 biji dipukul


Cara : Dada ayam dikisar , di gaul bersama garam dan lada hitam . bBntukkan dan salut bersama serbuk roti/serbuk cornflakes  . Salut pula dengan telur yang sudah dipukul dan salut lagi sekali dengan serbuk roti . Sedia untuk di frozenkan . Ayam itu tak perlu direbus dulu ye kawan - kawan ...selamat mencuba . 
www.tips-fb.com

27 comments:

mishnurlin said...Reply To This Comment

macam sedap je... boleh cuba ni.. :)

AMMAR YASIR said...Reply To This Comment

Sis buat sendiri? BARU FIRST TIME tgk org buat nugget sendiri. Sebelum ni guna yang segera je

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

ermm..xterpikir plak bole gune cornflakes..hikhik...

KuNanGKuNanG said...Reply To This Comment

sedapnye..leh la cube sok kan cuti...

Sunah Sakura said...Reply To This Comment

kene frozen dulu baru leh goreng ye kakak comot?

Gayahspears said...Reply To This Comment

gulp *terliur :(

najihah sahami said...Reply To This Comment

akak ni kreatif la..untung suami akak..hehee..

nanti mish kawen nak jadi rajin macam akak la...:)

JIJI YU said...Reply To This Comment

arrr tgh pikirkan..nak buat ke idak

diana said...Reply To This Comment

tak pernah buat sebab malas nak asingkan isi ayam tu..hahah...
LM ni rajin la..dan lagi tu buat nugget..

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Akak pon 1st time tgk naget hmade, bleh la akak try ni, letak cornflakes...hehehe

cik panadol said...Reply To This Comment

wah terliur sudah...kne try buat ni...

Suara Kalbu said...Reply To This Comment

Mak oiiiiiii...sungguh rajin LM ni.
Akak main versi kedai jer wakakakaka

MyKhalish said...Reply To This Comment

wahh rajinnya, leh cb sendr. tp riso xbape nak rajin je. eeheheh...

Rain said...Reply To This Comment

laaa.. mcm ni je ke nk buat nuget. sonang. syukur la saya dtg sini kak(bodek dah ni) he...

thanks. balik sat g gak rain buat!

Azwani said...Reply To This Comment

bestnya kak. homemade lagi...senang rupanya buat nuget ni. Lagi mewah isinya takde campur tepung macam beli kat kedai..

exora said...Reply To This Comment

bgs la LM ni..mcm2 resipi d kongsi
x penah tau cara wat nugget sendiri ni..
selalunya ayam bhgian dada kurang laku kt umah saya...
pas ni leh la wat nugget yer..tq

ummie-shoppe said...Reply To This Comment

sedapnya...nak try buat.. :D

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

lor LM ..senang sangat mambuatnya..
selama nie yaya tak pernah terfikir nak buat homemade..lepas nie boleh cuba...THANKS!

Muslimah Optimis said...Reply To This Comment

senangnya.. boleh try neh

nana said...Reply To This Comment

nampak menarik, terus rasa nak makan nudget

zirconia said...Reply To This Comment

rajinnya sis buat macam-macam kan.kreatif betul..sihat anak-anak sis makan dari air tangan ibu sendiri & bukan dari yg segera..

Kak Aya said...Reply To This Comment

hmm macam boleh cuba ni..

bagus la LM ni, semua pandai buat snediri.

hawiz said...Reply To This Comment

arghh....sedapnyer!

laskar pelangi said...Reply To This Comment

aduiii....bestnyaaaa...kreatif tol akak...anak2 mesti suka dapat ibu yg kreatif masak2 nie:)

-Incek Fik- said...Reply To This Comment

Perghhh!

Camtu rupanya resepi nugget!

Wahh!! Tak boleh jadi ni, kena cuba gak lepas ni.

Yuuummmyyyy ^^

Yayan. said...Reply To This Comment

eh menarik gile. nak tryy! :)

mimi zakaria said...Reply To This Comment

uishhh mcm sedap nie..buat sndiri lg jimat kn..bantai je msuk ape pun msti jgk jgk , hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...