Sunday, October 16, 2011

Jaga Kesihatan Diri Sendiri



Assalamualaikum...

Hari ni rasa lega sebab dapat makan nasi. Dah 2 hari perut ni tak jumpa nasi. Rasa lembik je badan. LM ni melayu tulen, memang macam orang tua zaman dulu mesti tiap hari nak makan nasi. Tapi jumaat dan sabtu memang tak masak, makan kat luar. Takda peluang la nak makan nasi macam hari biasa.


LM ni ada gastrik yang teruk, perut memang kena alas dengan nasi paling tidak sehari sekali. Malam tadi dah rasa gigil dan sejuk tangan, mata mula berpinar-pinar. Dah nak tidur masa tu...tau dah sebab tak makan nasi 2 hari. Baby syafiq pula asik menyusu je kerjanya. Lagilah ummi cepat lapar.


Lepas ni kena jaga diri sendiri dulu baru boleh jaga orang lain dalam rumah ni. Bonda selalu pesan, jaga diri sendiri dan anak-anak. Hari ni baru terfikir...patutlah bonda selalu pesan macam tu, bila sakit kan lagi parah nak urus anak-anak....huhu.
Ada anak tak boleh ambil mudah, kesihatan perlu dijaga. Kalau ibunya terlantar sakit siapa nak urus hal lain pula...sebab tu LM kata kena jaga diri sendiri. Kesihatan perlu dititik beratkan. Satu lagi jangan lupa mengambil madu setiap hari ye kawan-kawan!
www.tips-fb.com

22 comments:

Kalamhati said...Reply To This Comment

Adik kena jaga diri tau..

madu mmg baik utk kesihatan..perlu amalkan minum setiap hari kan..baik utk perut especially..

laskar pelangi said...Reply To This Comment

akak, jaga dri baik2:)

ummi_khalish said...Reply To This Comment

assalmualaikum adik manis LM...jaga kesihatan..jangan x makan nasi...smoga dikurniakan kesihatan yang baik dan dijauhkan dari penyakit dan happy dalam membesarkan anak2 dan bahagia di samping keluarga tersayang....

N@SIQUE said...Reply To This Comment

suka gak madu nie,,tpi masalahnya madu nie mudah sgt kena hurung ngan semut,,,adussss..hehehe,,,laki mmg suka "MADU",betul x LM?

Selamat Tinggal Dunia ©: "Chicken Wing" punca Ketumbuhan-Kisah Benar

Kak Aya said...Reply To This Comment

betul tu Miza, kita sebagai ibu dan isteri perlu sentiasa sihat sepanjang waktu...kita adalah jururawat pada suami dan anak-anak,kita juga jururawat pada diri sendiri, pastinya.

YNA said...Reply To This Comment

yna pun sama.. klu x jumpa nasi dlm 1 hari rasa mcm x lengkap hidup nie.. nikmatnya dpt mkn nasi..

jaga diri selalu ya? :-D

S..U..D..@..I..S said...Reply To This Comment

semestinya diri sendiri perlu dalam keadaan sihat barulah anak2 terjamin....

JIJI YU said...Reply To This Comment

member cakap kan..gstrik kekdang sbb mentaliti kita jgk kak

kizmyself said...Reply To This Comment

jaga makan minum kak..ikut time..

exora said...Reply To This Comment

sy pun melayu tulen...dalam sehari mesti 2,3 kali jupo nasi, heheh

Rtp Farra Arisha said...Reply To This Comment

so, take good care of your health ya, sis. sekarang musim berpenyakit, berwaspada sentiasa akan keadaan sekeliling ;)

anamizu said...Reply To This Comment

ummi kene jage kesihatan betol2 tau =)




luv,
anamizu

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

sayangku lydia..
alahai..

risau pula bila kamu syer ttg sakit kamu tu..

dik....................
jaga kesihatan betul2 ya

jgn tak makan nasi lagi, nanti kak ayu yang akan risau..

MataHati @ MH said...Reply To This Comment

seminggu x mkn nasik pun sya ok lagi asalkan ada roti.. ikutlah nasihat mak.. kena jaga kesihatan baik2 sbb LM ada jeneral dan askar2 kecik yg perlu dijaga

lagenda said...Reply To This Comment

Btl tu Lm..ibu kena jaga kesihatan diri sendiri dulu baru leh jaga semuaaa org dlm rumah tu. Klu ibu x sihat, mcmana r/tangga nak bergerak kan.So, pas ni jaga makan baik2 ye LM.

Tak nak mkn bnyk, at least perut tu kena lapik sesuatu supaya x lapar..

Take care dear..

laloque said...Reply To This Comment

kesihatan anugerah yang dilupakan... hanya dihargai bila ditarik balik

Adzrien Shoppe said...Reply To This Comment

nak kak liza promote jamu herba angin ke. mak mertua pun ada gastrik, serasi pula dia dgn jamu ni. tak ada dah pedih2 perut atau angin ulu hati. Apa pun jagalah makan ye... kalau LM sakit, boleh lumpuh operasi satu rumah tu.

Cik Bambam said...Reply To This Comment

betol tuh.. kena jaga diri sndiri baru kita leh jg org lain.. :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@JIJI YU-ye jiji, hr tu doktor pernah ckp,gastrik ni disebabkan tekanan pun dia blh dtg.cam migrain juga

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@MataHati @ MH-akak kalau makan roti mmg rasa tak kenyang, tak tau naper..hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@laloque-dah sakit baru merintih..biasalah tu.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Adzrien Shoppe-salam kak liza..klu adik ada kat tanah air pasti adik akan beli..kat sini nak pos camner la pulak.huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...