Thursday, October 20, 2011

Janji



Assalamualaikum....

Cerita tentang janji. Pasti ramai yang sering berjanji dan pernah memungkiri janji. Janji adalah satu lafaz yang amat penting dan wajib untuk dipegang dan ditunaikan. Orang yang  selalu memungkiri janji pasti akan dibenci rakan mereka.


Sebaiknya jika mahu berjanji tu sebutlah Insya Allah. Tapi bila sebut begitu wajib menunaikan melainkan ada rintangan tak terduga. Kalau ada apa2-apa masalah baru boleh memungkiri janji. Bukan suka-suka sebut Insya Allah tau!


Kadang kala wanita ni suka nak kepastian dalam sesuatu perkara. Suka nak desak pasangan agar bagi kepastian dalam sesuatu perkara. Selagi takda kata putus selagi tu dia desak nak kepastian, bila berjanji tak tertunai mereka akan marah dan merajuk. Sebaiknya jangan berjanji kerana itu akan mengeruhkan keadaan bila tak tertunai janji.


Memang mula-mula tu pasangan akan merajuk bila orang tersayang tak boleh nak janji, tapi lama-lama mereka akan faham. Memungkiri janji tu buruk akibatnya. LM pun malas nak janji dengan kawan dah sejak ada baby ni. Selalu je lewat atau tak boleh join apa-apa aktiviti.LM ni jenis ingat janji orang. Kalau janji nak bagi novel ke, handbag ke, minyak wangi ke...wahh i tunggu  tau! Jangan contohi perangai buruk tu..haha.


Tak sabar nak tuntut janji ngan sorang tu minggu depan..lalalala..eh minggu depan ke ek?


Tak tau nak komen apa like je ek?
www.tips-fb.com

16 comments:

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

tunggu jugak janji sesorang tu...tp x akan ingatkan dia...biar dia ingat sendiri janji2 nya

duan lang said...Reply To This Comment

kadang2 ada pkara yg akan tiba2 mncul..mghalang kita drpd mnunaikan jnji..kan?tp kena explain n bckap benar...brulah org bleh consider...kan?

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

hukhuk..siape kah yg berjanji tu..
nak tuntut gak ;)

Lelord said...Reply To This Comment

eh LM janji nak bg perfume kan..kan.. ekekekkee gurau jek

diana said...Reply To This Comment

tak suka berjanji..
sebab saya seorang pelupa..:)

Kakzakie said...Reply To This Comment

Ada satu lagu dulu-dulu "Janji membawa akibat, jikalau tidak ditepati"

MyKhalish said...Reply To This Comment

hehe.. ila pun kalu ada org berjanji, mmg ila akan igt sgt2..

Solihin Zubir said...Reply To This Comment

janji nk dtg pukul 1.. pukul 2 tak smpai lg.. tu pun janji yg menyakitkan hati gak tu... haha..

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

kalau tak yakin jangan berjanji senang. hee. :)

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

betul tu, kalau org janji ngan akak, atau akak janji ngan kawan, akak ingat tau....hehehehe

❤ eyeme ❤ said...Reply To This Comment

aah kak..biasa jugak tgk kawan2 ni srh pakwe msg2 janji kawen dgn depa..aduhai..sampai cenggitu..tkt jugak kan lelaki tu jd mkn stress, trs je babai..xke naya tu kak..hihi

❤ eyeme ❤ said...Reply To This Comment

aah kak..biasa jugak tgk kawan2 ni srh pakwe msg2 janji kawen dgn depa..aduhai..sampai cenggitu..tkt jugak kan lelaki tu jd mkn stress, trs je babai..xke naya tu kak..hihi

ros said...Reply To This Comment

Apalah agaknya janji tu ekkk?

Nazifa said...Reply To This Comment

jenis manusia suke janji nie la buat bulan tak caya lelaki da :P

YNA said...Reply To This Comment

lelaki la suka janji mcm2..
tp habuk pun tarak, hehehe

Addin said...Reply To This Comment

jangan mudah berjanji nanti termakan janji. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...