Thursday, October 6, 2011

Kasih Dan Rindu



Assalamualaikum....

Dalam kehidupan ni semua orang nak kejar kebahagiaan. Kalau boleh kita nak orang sayang kita. Sayang kita lebih dari orang lain, kiranya tamak kasih sayang lah namanya kan? Kalau dalam adik beradik tu kita nak mak ayah sayang kita lebih...hehehe. Kalau mak puji yang lain sikit je mulal ah kita kata mak pilih kasih. Ayah beli barang tuk orang tu kita kata ayah pun pilih kasih.
Cuba kita duduk tempat mak ayah. Kita rasa tak apa yang mereka rasa? Kita ni memang mudah menghukum kan? Kata cikgu pilih kasih, mak ayah pilih kasih...tapi cuba kita jadi orang tua. Ada tak kita rasa nak pilih kasih terhadap anak-anak? Tadi call bonda..alala..teramat rindu kat bonda sebenarnya. Dah berapa hari tak call...eh, berjurai lak air mata ni..huhu.citer bab bonda je mesti rasa bagai disagat hati ni dek merindu bonda...huhu. Punya lah lama borak....rasa aman je borak ngan bonda.



Kalau bonda depan mata selalu je rasa bonda cam sayang orang tu lebih, orang ni lebih...tapi bila jauh-jauh ni terasa sangat sayang dan kasih kan bonda. Dapat rasa kasih sayang bonda kat kita. Adoiii camner lah boleh call bonda lama sangat tadi? Lagi borak lama lagi sayu hati ni tau. Sebab tu tak call hari-hari. Pelik kan? Orang lain kalau rindu mereka call lepaskan rindu, LM pula kalau rindu tak boleh call sebab pasti akan meleleh air mata ni kalau borak ngan bonda. Hati dah reda baru boleh borak...huhu. Dah-dah...makin berjurai air mata kerinduan ni...rindunya. Tu je yang LM tau saat ni.
www.tips-fb.com

6 comments:

Cik Bambam said...Reply To This Comment

kita pon mesti nak menanges gak kalau melibatkan bonda jugak..huhu

laskar pelangi said...Reply To This Comment

sememangnya kasih ibu sampai syurga kan..walau ke mana sekali pun, kasih ibu juga yang akan kita rindui:)
rindu jugak mama kat rumah =)

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

mmg lah kan sis.saye pon.even duk kl je pon,kalau sembang ngan mak je mst seday.xleh dgr mak ckp2.

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

bila rindu kat mak mmg tak tertahan...
mlm nie mlm minggu..sukanya yaya dapat balik tidur sana..

Kak Aya said...Reply To This Comment

kasih sayang ibu dan anak..sob sob sob....kak aya balik kg esok, jumpa mak.

Cik Ina Do Do Cheng said...Reply To This Comment

beruntunglah orang yang masih ada ayahbonda. Selagi dia ada jagalah dia ngan baik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...