Monday, October 3, 2011

Satar



Assalamualaikum...

Tiba-tiba je LM teringin nak makan satar. Memang suka sangat makan satar nak-nak yang ada hirisan cili padi kat dalam dia tu. Pedas dan enak. Bila kak kalamhati cakap gi rombongan ke Terengganu buat LM terkenang akan satar dan lemang di kawasan kijal yang sedap. Kalau kat kijal tu semua tau berderet kedai menjual lemang.


LM suka lemang dan satar kat gerai nombor 14,cewahhh  promot gerai akak tu la pulak..huhu. Kalau kat terengganu dulu petang-petang mesti ada orang naik motor jual satar..pon pon pon! Memang mewah tentang makanan kalau duk kat tanah air. Murah dan enak. Kita ni takdalah nak rasa camtu kat perantauan ni..huhu. Mood sedih tiba-tiba muncul. Nak satar!!!
www.tips-fb.com

16 comments:

Kak Aya said...Reply To This Comment

memang best satar di trg, LM...kalau kat kampung kak aya, ada juga satu tempat famous jual satar, berhampiran Balai Polis Batu Rakit..sedappp

ieda said...Reply To This Comment

akak suke satar dan otak2 johor dik .. sedap .. manis2 lemak gituu :)

Wanzi said...Reply To This Comment

cerita pasal satar ni memang best.. kalau nak sedap satar kat tanjung lumpur,...

PinKy MoMMa said...Reply To This Comment

kakak..sini banyakkkk satar tapi manis lar..smpai terloya kiteorg makan..tak tau kt mana nak cari satar yang sedap huhu..

Cik Ina Do Do Cheng said...Reply To This Comment

akak tak pernah makan satar. tengok cam sedap, tapi bila nak beli lupa je.

❤ eyeme ❤ said...Reply To This Comment

wah..terbayang sedapnye satar yg panas2 kak :)

zahidah seran said...Reply To This Comment

sedapnye satar...
saya makan satar kat kemaman...=)

fyrafauzi said...Reply To This Comment

Haisshh dah lama tak makan satar :((

S.U.F.E.E.N.A.N said...Reply To This Comment

Errrr...satar tu cmne eh rupa dia dik miza sayang..? ala otak2 tu ke..ekeke..maap..nama rs cm penh dgr..tp dah lupe rupanya..huhuhu...tapi mesti sedap sbb tu miza terliur2..heheh

emieysandra said...Reply To This Comment

siannyer sis. sabar eh, nti balik lagi mkn puas2 eh :)

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

ala LM...jgn sedih2..
kes mengidam lepas beranak nie!hihi^^

diana said...Reply To This Comment

kat sana makanan mahal2 tak Lm?

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

sis...apakata cuba buat satar sendiri :)

try google resipi...

duan lang said...Reply To This Comment

jum la dtg trganu...satar trganu is the best...hihihihi

Finaz Jaafar said...Reply To This Comment

sis LM, uiii kite dah lama tak makan satar jugok ! satar ganu the best kan?wewiiittt~

Solihin Zubir said...Reply To This Comment

satar tu menatang apa? xdak gambar dia ka? wuuu.. xtau.. T_T

p/s : ehh.. akak mmg stay kt qatar ka? haha.. knapa la sy bru tau..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...