Monday, October 31, 2011

SKYPE- Penghubung Kasih



Assalamualikum.....


Salam penuh kerinduan buat semua yang LM rindui di tanah air....kelopak mata sentiasa menitis tiap kali mengenang tanah air, wahai hati..BERTABAHLAH.




Sejak akhir-akhir ni rasa rindu pada bonda membuak-buak. Tak mampun ak kawal perasaan, maka LM diam diri tak call selama 2 minggu. Sms je tanya khabar. Semalam buat video call ngan bonda, Alhamdulillah...skype penghubung antara kami. Sangat lancar perbualan dan tak putus-putus pun macam guna ym sebelum ni. Sejam lebih berbual dengan bonda...bukan berbual sangat pun, anak-anak ni buat macam-macam aksi dengan nenek, atuk dan mak sedara mereka.



Moga lega sikit kerinduan bonda pada kami. Moga terlerai kerinduan ayah pada kami....KAMI rindu, sentiasa rindu. Kaklong tau bonda rindu kami, risau kan kami di sini, risau keselamatan kaklong terutamanya di perantauan...



Ya Allah....tabahkanlah hatiku yang rapuh ini untuk melangkah sehari ke sehari di bumi mu jua ini. Berlangitkan langit yang sama, berpijak di bumi yang sama...malah menyudut udara yang sama. 




Nota kaki: Empangan mataku pecah lagi....

www.tips-fb.com

21 comments:

Kakzakie said...Reply To This Comment

Alhamdulillah moga terlerai sikit rasa yg membuku itu dik... Nenek lagilah bila liat gelagat cucu mesti rasa terub rindu

MyKhalish said...Reply To This Comment

huhu sabar yer LM. duk berjauhan mmg sdh.. tabahkan hati yer..

bujal X said...Reply To This Comment

kemain bonda tahu guna skype.canggih betei!

*ala~~ada masa nanti datang la jenguk mak akak~~

duan lang said...Reply To This Comment

owh...skype ok ek?bgus la...nnti blik m'sia lpas la rndu tu..hihihi

duan lang said...Reply To This Comment

owh...skype ok ek?bgus la...nnti blik m'sia lpas la rndu tu..hihihi

gedek! said...Reply To This Comment

skyoe dah jadi keperluan kerja, juga

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

pasni leyh skype2..xmo nangis2 ek kak.. (",)v

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

tk pernah berpisah jauh2 dan lama2 mcm sis..so tak tahu apa rasanya

apa2 pun dh kena bersedia dari sekarang utk PJJ dgn suami...huhuuuu

D_08 said...Reply To This Comment

Alahai....
sabo ye LM....
itu le dugaan bile dok jauh tu...
ade rezeki nanti ...ajak le hubby nye balik koje kat Malaysia pulak....
naseb baek ade SKYPE......

diana said...Reply To This Comment

LM.
jangan sedih2..
ingt la.kita pandang awan dan mentari yang sama..
kita tak jauh pun..:)

Cho Zila said...Reply To This Comment

skype tak pandai guna lagipun tak tau nak guna ngan siapa.. tapi kalau jauh diperantauan mesti berguna sesangatkan...
tak per lah sekurang2nyer ada gak tempat menghubung kasih

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

dunia serba maju.... xyah sesusah cm dolu2 lagi... :P

akak tau, kaklong anak yg kuat & tabah... :)

Yayan. said...Reply To This Comment

skype telah jadi kemestian bagi semua student oversea jugak :)

N@SIQUE said...Reply To This Comment

wah nenek pndai guna skype...hebat nenek....hehehe,,,teruskan berskype...n berskipping...

Selamat Tinggal Dunia ©: Bagaimana Melihat Status FB dari Dulu Sehingga Kini

nick dot anis said...Reply To This Comment

nsb bek kan ade teknologi ni.mmg sgt membantu la

zalin onceitalk said...Reply To This Comment

skype mmg bgus kalau nak buat video call kak..

najihah sahami said...Reply To This Comment

xpe sis...uk jauh baru merasa perasaan rindu tu. hehehe..

manja la kak long ni. anak sulong memang macam tu eh?hehehe

Cik Bambam said...Reply To This Comment

nasib baik ada teknologi kan.. :)

jgn sedih2 kak..nnt blk Malaysia jumpa dorang lagi k.. :P

ieda said...Reply To This Comment

aah bagus kan skype nie dikk
ermm banyak kegunaan bagi mereka yg duduk jauh :)

semoga dpt dipergunakan dengan baiknyaaa :)

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

ye skype penghubung segala nyer....yang jauh akan terasa dekat sajaaaaaaaaaaaaa :)

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

betul tuh.skype sangat2 penghubung kasih n terubat rindu.selalu skype with anak buah yg sangat manja..teriang2 sora dia "ummie..umie.."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...