Wednesday, October 26, 2011

Tips Kurus- Segenggam Karbohidrat




Assalamualaikum....

Ingin LM kongsi satu tips mudah bagi mereka yang masih mengambil karbohidrat dalam menu seharian mereka walau berdiet. Perlu diingat apabila mengambil karbohidrat tak kira samada nasi, kentang, mee atau apa saja sumber karbohidrat yang lain ianya perlu tidak melebihi segenggam tangan anda.


Jika anda jenis yang suka makan bertambah pastikan nasi yang pertama tadi diambil separuh dari tu maka dapatlah anda makan bertambah. Jika rasa tak mencukupi penuhilah pinggan anda dengan pelbagai lauk dan sayuran. Moga tips ini dapat membantu anda semua dalam berdiet dengan baik. Biar lebih sayuran dari terlebih ambil karbohidrat.



Selamat mencuba..ingat, kurus untuk sihat bukan kurus sampai lembik.

www.tips-fb.com

27 comments:

eRza farEeha said...Reply To This Comment

akak..nk kurangkn lemak kt paha ni cm ne..hihi

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

setuju sangat.. skang tgh cuba2 makan nasi kurang sikit drp biasa.. alahai.. cam susah je LM..

alexa yussida said...Reply To This Comment

nak tips utk cepat gemuk ade?:D

Rain said...Reply To This Comment

yep kurus kalu sampai keding pun bukan kategori sihat dah. berpenyakit pulak.

diri sendiri lebih tahu tahap kesihatan diri.

laskar pelangi said...Reply To This Comment

waaa..tp cam cukup jer kalau makan segengam jer..hik3 =D
dalam hati nak je kurus.tp bab dah boleh makan.lupa terus pasal nak kurus..hik3 =D

EZAN IDMA said...Reply To This Comment

thanks share :)

zirconia said...Reply To This Comment

nak join sis la turunkan berat. sedih betul makin gemuk sekarang.

exora said...Reply To This Comment

mcmn senaman nk kecikkan bahagian punggung n paha?..hehhe

Lelord said...Reply To This Comment

hehhehehe bila la disiplin kan diri ni

iza said...Reply To This Comment

Assalam..
Wahh..gigihnya nk kurus.kalau tergemuks nanti boleh la cuba..

diana said...Reply To This Comment

langsung tak ambik nasik..
raya haji nanti kat kampung baru saya makan..
kalau tak makan nanti mak mertua bising pulak..:p

JIJI YU said...Reply To This Comment

nakjkasi sixpack kekal bahagia cam ne

Melor said...Reply To This Comment

salam. nak cuba laa. Ni badan dah membelon.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@eRza farEeha-senam guna bola

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Chekgu Azrine-haha..kita sama

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@alexa yussida-nnt akak bg..bkn yus je mintak...ramai gak nak tips gemuk

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Rain-tau pun..hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@laskar pelangi-pelangi mmg dah kurus pun

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@EZAN IDMA-sama2 izan

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@zirconia-la...zir kan dah slim?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@exora-nnt saya share di entri baru ye

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Lelord-kita kena saling mengingatkan kot?hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@iza-ermm

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@diana-kagum sy dengar...tak mampu saya nak jd camtu.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@JIJI YU-hehehe...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Melorselamat mencuba dear

laloque said...Reply To This Comment

segengam jer... mana cukup

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...