Sunday, October 30, 2011

Wanita Suka Mandi Lewat?



Assalamualaikum.....

Ramai orang kata wanita ni memang suka mandi lewat. Bukan nak bangun pagi terus mandi. Betul ke? Wanita ni mandi lewat bukan suka-suka la...dah namanya wanita, mestilah mereka sentiasa nak kelihatan bersih dan cantik. Tapi wanita ni bila dah ada tanggungjawab lebih besar ,bila dah jadi isteri dan ibu mereka akan dahulukan tanggungjawab sebelum kewajiban terhadap diri sendiri.



Jika wanita tu suri rumah sepenuh masa, biasanya bangun pagi lepas saja solat subuh mereka terus nak sediakan sarapan untuk bekalan suami dan anak-anak. Siapkan anak untuk ke sekolah jika anak tu masih kecil dan sebagainya. Kalau yang kerja tu pasti mereka masak dulu baru mandi siapkan diri nak pergi kerja kan?


Cuba fikir...kalau anak 4 macam LM, bangun pagi nak berebut, bersilat dan berdiskusi dengan baby lagi...sebelum masuk dapur sediakan sarapan, agak-agak sempat tak nak mandi dan berdandan sebelum tu? Korang boleh bayangkan berapa lama untuk wanita bersiap? tak kurang dari 30 minit kan? tu paling cepat lah tu...haha. Nampak tak bahawa wanita selalu mengutamakan suami dan anak-anak dalam hidup mereka? Kecuali mereka rasa tak perlu buat semua tu....



Tapi..perasan tak kalau hari cuti lelaki pun bukan rajin mandi awal pagi tanpa sebab yang 'mewajibkan mandi' . Betul kan???


anak dah gi sekolah..LM nak mandi dulu...keh3.

www.tips-fb.com

29 comments:

ERAH ❁◕ ‿ ◕❁ said...Reply To This Comment

setuju sangat...!!
erah pn antara yg salu lewat mandi..
bukan sebab malaz...atau lebih teruk lagi PENGOTOR !!
tapi..
tanggugjawab harus diutamakan dulu..
>_____<

~ yus ~ said...Reply To This Comment

hehe..betul-betul. Anak saya pun 4 mmg semua dah beres baru best nak mandi...kihkihkih.

JIJI YU said...Reply To This Comment

mmg pon.tgk adik pompuan..bgn2 je otometik mnyapu..basuh baju..

khairul akmal bin azman said...Reply To This Comment

betul org dulu2 cakap..
kalaw mandi lambat ..
jodoh kita pun lambat.


yerla coz pemalas kan2.

Lelord said...Reply To This Comment

huhuhu bangun pepagi nak siapkn bekpes, kemas umah, basuh baju la, ape lg ek mop umah la dengan masak lagi..selalunya mmg lela siapkan sume kije baru mandi huhuhu

bersama kak Es said...Reply To This Comment

kalau mandi awal pastu baru nak bersilat...alamat masham la pulak. baik settle kan dulu pastu baru mandi...kan, kan..

eRza farEeha said...Reply To This Comment

hehhe..erza suke mndi lmbt jgk...hahha..xkawen lg ni..ahaha..

faryzh said...Reply To This Comment

laki pon lagi suka mandi lewat.hehehe.faryzh sendiri pon kalo hari yang takde kelas lagi la lewat mandi.

fany wany said...Reply To This Comment

setuju! bukan suka2 bangun lambat. ekekeke

lizz said...Reply To This Comment

saya hari kerja jer mandi awal kalau cuti memang lewat mandi...bukan aper duk mengemas rumah dah makan setengah hari maner lagi nak melipat...menjemur lagik mcm kan...sib baik en somi take turn memasak...tapi mandi lewat pun takper janji tak berbau sdh hehe

-Incek Fik- said...Reply To This Comment

Errr.. terasa sikit kat hujung entry tu hahaa.

Setuju dengan cakap Sis LM, kaum perempuan kalau dah berstatus isteri memang sibuk nak menyiapkan sarapan untuk keluarga.

Begitulah pengorbanan seorang hawa sehingga sanggup mengetepikan kepentingan diri sendiri untuk mengutamakan suami dan anak-anak yang ter-chenta~!


Nice entry ^^

Muhammad Burn said...Reply To This Comment

hmm, laki pun malsa mandi gak... samo je. hahaha

Cik Ina Do Do Cheng said...Reply To This Comment

Pasal Cheese brownies tu tak kisah, yang penting cheese nipis dari yg bawah, mungking loyang LM kecik kot, lenlaki cuba lagi ye.

Cik ina lain plak, bangun pagi mandi dulu baru wat sarapan, lepas tu mandi balik. cik ina cepat rimas, dan panas.kui kui

N@SIQUE said...Reply To This Comment

laki rajin mandi awal la...hehehe,,pompuan ja..mandi lewat

eiela said...Reply To This Comment

saya pun mandi lepas mengemas rumah jugak. hehe. mandi pagi-pagi sejuk..

dayang said...Reply To This Comment

setuju ngan entri akak, sy tgk makcik sy pun dr awal pagi sibuk je kemas umah, memasak, urus anak kecik, pastu menjelang tghari bru dpt mandi. sesungguhnya, ibu2 mmg byk kena buat kt umah apa lg yg bekerja. suri rumah pun byk benda kena buat. :)

Schajar McFlurry said...Reply To This Comment

hehe.. suke mandi lewat jugak! sejuk la kat cni =)

Jo Qusary said...Reply To This Comment

Bukan semua wanita... mcm saya, biasanya mandi 15 minit je, paling lambat pun 30 minit, bersiap 15 minit... adik lelaki saya pulak hari2 mandi selama 2 jam, pastu dia bersiap satu jam...

hazanis said...Reply To This Comment

setuju sgt2..macam saya suka mandi lewat..ngeeeee...kantoi....:P

emieysandra said...Reply To This Comment

dulu emiey pun camtu, tp lme2 dh buang tebiat tu sb badan cpt sejuk bila kne mndi tgh2 mlm ni..risau klu t'kne penyakit muda2..ehehe.

Rozuan Ismail said...Reply To This Comment

wanita skang bngun pg terus online laptop kot.on Fb ngan update blog pasal mimpi malam tadi.hehe

Sunah Sakura said...Reply To This Comment

kannnnnnn~ so percayalah wanita memang lambat mandi...sampai tak mandi2 pun ada..ahahaha

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

alamak.. terkena batang hidung saya la.. saya pun pagi2 suka mandi lewat sbb suka ngemas semua dulu..

nasib mr hubby suka sarap pg kat luar.. sebab dia nak ambik feeling baca paper semua kat Mamak..

anak2 takde pun pagi2.. tggl kami berdua je ngan si kecik..

Fadzli Amir said...Reply To This Comment

Salam..
Mandi pagi sebelum terbit matahari tu tuk awet muda kalu nak tau....elok2 lagi kalu mandi air sejuk ( jgn maindi air panas pakai heater )..Air sejuk tu elok tuk melancarkan perjalanan darah.....hehhehe....

iza said...Reply To This Comment

Assalam..
Suka jugak mandi lewat..kalau hari cuti,mandi awal la sebab orang lain masih bermalas-malasan lagi.

Halimatun Sa'adiah said...Reply To This Comment

sy ske mand awl, kalo mand lmbt tu maknenye nk tdo lg...hehhee
tp kalo da kawen nanti kne mandkn ank dlu la ek kak?

anamizu said...Reply To This Comment

kalo time hari cuti,mmg suke setlekan dulu keje2 rumah pstu baru mandi..xdela nak berpeluh2.. kalo mandi dlu pstu baru nak menyapu + kemas rumah,kan b'peluh2,pstu nak kene mandi pulak? aiyo~~ =P



luv,
anamizu

S..U..D..@..I..S said...Reply To This Comment

betul tu LM kalau cuti memang lewat la jawanya.....

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

ala..entry nie sangat mengelattttt
kak ayu hari2 mandi awal..
jam 5 setengah pagi..

wawawawaaaaaaaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...