Tuesday, November 29, 2011

Buah Delima





Assalamualaikum....


Suka makan buah delima? saya sangat suka delima, anak-anak pun suka makan buah ni. Tapi buah ni kan banyak biji kecil-kecil. Agak lambat LM nak habiskan sebiji delima. Berjam juga lah baru habis. 



Delima yang manis dan merah memang sedap. Korang telan dengan biji dia sekali ke? LM tak telan biji..keh keh keh


Psst: Delima sangat berkhasiat tau, dan kulit delima dah kering tu kalau direbus boleh menguruskan badan.

www.tips-fb.com

14 comments:

Mystic Angel said...Reply To This Comment

lama tak makan delima..dulu ada tanam pokok tapi anai2 makan akar..mati pokok tu :( ...kulit delima boleh kuruskan badan ye? nnti boleh la cuba :)

laskar pelangi said...Reply To This Comment

boleh melangsingkan bdan juga ye buah delima ni..xtau plak..hek3

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

suka jugak buah delima LM.. tp susah nak jumpa dekat kedai dekat rumah.. huhu

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

saya makan buah delima masa pgnant sb mak cakap kulit anak akan cantik.

ieda said...Reply To This Comment

aah sgt2 sedap buah nie .. hurmm tapi kat sini payah nak dpt :)

Wanzi said...Reply To This Comment

Buah delima memang best..... dulu masa dikampung nak makan petik saja kat pokok.... sekarang nak makan kena beli.... Apa pun buah delima memang sedap.... nice

khairul akmal bin azman said...Reply To This Comment

hehe..dulu mase study kat kelantan ..
salu mam buah delima..

on diet ok kak?

zalin onceitalk said...Reply To This Comment

saya tak pernah makan buah delima ni kak..cam sedap je...

DaddyDian said...Reply To This Comment

"batu delima merah" satu masa dulu jadi buruan org... boleh kebal n buat ibu duit... katan org lah... hehe... tapi tu bukan la berasal dari buah delima ni kan??

محمد رازيق said...Reply To This Comment

sedap buah ni.. manis... warna merah.. hehe.. kecik2 dulu cuka makan..

eiela said...Reply To This Comment

suka jugak makan buah delima nih. saya telan je biji dia. sekejap habis. hehe

deno said...Reply To This Comment

emm... deno dengar ramai org ckp buah delima banyak khasiat! ;)

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

mmg banyak khasiat..
mkn habis sebiji tak rasa kenyang..
pulak tu tak berani nak telan dengan biji..hihi..

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

br aritu akak mkn kt penang, adik ipo beli... akak mmg suke... akak mkn ngan biji nye.... hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...