Tuesday, November 1, 2011

Doakan Kebahagiaan Dia



Assalamualaikum....

Salam sejahtera buat semua. Sekarang dah masuk bulan November, bulan penghabisan semester buat anak-anak yang bersekolah. Tak lama lagi dah nak cuti sekolah, murid dan cikgu boleh lah bercuti sakan cuti sampai bulan satu kan? Bestnya....



November juga menjadi bulan perkahwinan buat pasangan yang ingin mendirikan mahligai bagi mengotakan kota cinta mereka. Maka bila muncul kebahagiaan antara dua hati tak bermakna semua nya bahagia, ada juga pihak yang berduka terutama bagi cinta yang tak kesampaian. Bagi si gadis atau si teruna iaitu bekal kekasih si pengantin, janganlah berdendam. Jangan berduka terlalu lama hingga memudaratkan diri kalian.
Pernah LM terbaca luahan hati seorang adik ni, dia mengharap agar bulan November lesap dari kalendar agar dia tak lalui pengalaman perit itu. Sampai begitu sekali sebenarnya ingin digambarkan betapa hancurnya hati bila melepaskan cinta hati kepada insan lain.



Relakan dia pergi, doakan dia bahagia selamanya. Itu bukan jodoh buat dirimu dan pastinya kebahagiaan dia akan buat dirimu bahagia juga. Jika tulus kasih dan cintamu....ikhlaskan lah pemergiannya menuju ke gerbang kebahagiaan. Mendoakan kebahagiaan insan yang kita sayangi lebih baik dari terus berduka dan menghukum diri sendiri. Setiap insan berhak bahagia lebih-lebih lagi dirimu, berdoalah agar dirimu juga akan menemui kebahagiaan yang abadi kelak.



Tragedi November pun ada juga kan?
www.tips-fb.com

34 comments:

duan lang said...Reply To This Comment

masa akan berlalu...luka akan sembuh..kehidupan mesti diteruskan...

diana said...Reply To This Comment

kesian..
itu semua perjalanan hidup la..tak selamanya kita ni rasa bahagia dan seronok je..
sesekali ada kecewa yang datang..
yang patah kan tumbuh ,yang hilang kan berganti...:)

JIJI YU said...Reply To This Comment

bulan ni tak bersalah pon kan..tapi ramai jgk yg tukar stetus jadi singgle..ahahaa

ambik la kak nk pnjam mane2 n3 pon..tak kisahh

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

itulah, yg lepas kdg2 sukar untuk dilupakan kan kak..tapi kita kena teruskan yg mendatang...

CiK QiQi said...Reply To This Comment

btoi3...kompom ramai ygkawin bln ni kan...

kdg bile tgh kcewa mcm2 dpikirnye sis...

sis...kalo sis online FB PM qiqi ye..de smthing mau tnye...qiqi leh bls gne fon je...sbb line tenet ngah sewel

eiela said...Reply To This Comment

betul jugak tuh, memang sakit putus cinta, tapi biarkan je dia pergi tak payah berdendam. kalau orang dah tak suka, buat apa ingatkan dan dendam dengan dia.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

duan lang-itu yang diharapkan.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

diana-hilang di mata tak bermakna hilang di hati..hehe.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

jiji yu-ye..bulan single kembali.ramai yg duk beli tisu ...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

fasihah-perlu melangkah walau duri di depan, nescaya bahagia akan muncul jua

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

hidup kena diteruskan. :)

Kakzakie said...Reply To This Comment

Ketika baru mengalami memang sukar utk menerima LM. Sebab itu nasihat +ve perlu diberikan kepada mereka yg tertekan...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@CiK QiQi-ok..akak pm nnt

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@eiela-ye..bg lah kata2 semangat buat mereka

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@KAMIHIDUP-betul..pandang terus ke depan.melangkah dan terus melangkah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Kakzakie-setuju dengan akak!

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

LM..xsaba chekgu2 nk coti!!!yeayy!!

Nazifa said...Reply To This Comment

akak sy pun tragedi ogos.berpisah putus kwn bln 8. sedey kot.lame spending time dgn dia.akhirnye sia2 saja :(

but i always pray for his best.

mama bulan ckp cintai org dgn ikhlas wlaupn dia x penah pndg kte:) .nati kte akn dpt yg lbh ikhlas dgn kte

belogkiter said...Reply To This Comment

saya tak ingat tarikh setiap kali ada benda sedih berlaku.. jadi semua hari sama bagi saya.. tapi buat ex ku.. semoga berbahgaia

najihah sahami said...Reply To This Comment

kak, perjalanan hidup manusia ni ada pasang aa surut. bila time pasang semua gembira sampai lupa adanya surut yang menanti.

bila kita dah asyik tumpu kegembiraan tu, kita dah lemah bila nak hadapi kesedihan..

tp kita kena kuat kan kak....

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

selagi x relakan..selagi tu la kite yang xkan capai bahagia..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Chekgu Azrine-haha..dah agak dah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Nazifa-akak tau bulan kuat..tp sampai tinggalkan blog , sian bulan

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@belogkiter-moga ex kamu bahagia..dan moga kamu juga bahagia lps ni

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@najihah sahami-wanita susah sikit nak hadapi kesedihan kot mish?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@.: iEyLa :.-betul tu..sangat setuju dik

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

tiap2 bulan ada je tragedi nya sis...hihiii

Izan Ishak said...Reply To This Comment

semua org melalui pengalaman yg terkadang sgt pahit utk dikenang. biarlah yang pergi tu pergi...moga yang bakal mendiami hatinya nanti lebih baik...amin...

MataHati @ MH said...Reply To This Comment

tragedi November... sedih atau tak tetap kena telan jugak

menanti tibanya tarikh 1.11.11.. agaknya ramai ke yg akan kahwin?

bujal X said...Reply To This Comment

november saya macam biasa je~takde apa spesel~he~~

Atiqah Wadiah said...Reply To This Comment

yeayyy!!bulan nih boleh mkn free byk2..hehe :)

krole said...Reply To This Comment

bersyukurla bagi sesiapa yg tidak melalui peristiwa sperti itu...dan doakanlah mereka yang melaluinya agar memperoleh ketenangan~

Halimatun Sa'adiah said...Reply To This Comment

eiii...bulan november matun paling suke tau! bufday sy tu..hehhehee..

Peri PiA said...Reply To This Comment

tragis,kena tabah

biar mase mengubatnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...