Thursday, November 24, 2011

Hamil- Merekah Dan Pecah



Assalamualaikum....

Bila ramai sahabat blogger yang kini sedang hamil terkenang masa mula-mula kawen dulu. Terus je hamil lepas tu. Dari badan sekeping terus jadi macam  ahli sumo. Masa tu memang terkejut dengan perubahan diri. Peha mula merekah dan ada jalur pecah-pecah.Mujur perut tak merekah. Panik juga masa tu, sapu macam-macam pun tak boleh pulih.


Rasa nak tergelak bila cinta hati LM tanya dengan doktor macam mana nak hilangkan kesan pecah di peha tu, memang macam tu ke? boleh je doktor tu jawab, ala..bukan mau pakai bikini hari-hari di rumah pun. Erk??? cinta hati tau LM sedih tengok kesan merekah tu, boleh je doktor melawak.
Alhamdulillah, lepas pantang kesan semua tu pulih seperti biasa. Hamil ke dua dan seterusnya memang LM jaga jangan sampai jadi ahli sumo lagi. Gerun tengok diri masa tu. Memang tak mau bergambar saat jadi ahli sumo. Apa pun memang indah saat hamil. Paling indah saat jadi ahli sumo boleh telan pizza berkeping-keping. Setakat 4 keping selamber je masa tu. Sekarang? sekeping pun dah mengah. Rugi kan sekarang?



Bagi yang sedang hamil atau isteri sedang hamil, rajin-rajin sapu lotion supaya kulit tak kering dan pecah ye.


www.tips-fb.com

7 comments:

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

x ngandung pun pecah nie...huhuhu
dulu pernah berat 47kg...dlm masa 10 bulan naik 5kg...terus pecah2 kat peha ada kesan cmne nie

saffiya_aleesya @ echa said...Reply To This Comment

Rajin-rajin sapu lotion?? tapi betul ke org kata ada sesetengah org mngandung boleh berubah dr rajin jd malas plak..

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

kak lm, kalau x hamil, kulit kering dan menggelupas kat muka nak pakai ape ek?hehehehehe

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

hahaha selulit eh nmenye

akak ifah tak rajin sapu pon

Izan Ishak said...Reply To This Comment

risau kan ada kesan pecah2 nih. alhamdulillah lepas bersalin dah hilang. cuma skrg nih timbul plak kat peha....huhu...

LadyBird said...Reply To This Comment

xbestla dr jawab mcm tu.. sepatutnye suggestla ape2 kaedah rawatan.. kurg2 tuk mengurangkannye.. kes kak mcm kes kakak lady.. die tanye camne nak hilangkan kesan rekah2 kat perut die.. dr jwb.. nak buat apa hilang.. nanti hamil balik, merekah balik.. x patutlah seorg dr jawab begitu..

bersama kak Es said...Reply To This Comment

memang susah nak hilang...kak es pun sampai sekarang tak hilang2..bila dah kurang je, mengandung lagi canne nak hilang? hehehe
tapi tak pe semua tu mmg ujian la utk kita wanita.

makin lama semua tu makin pupus..cuma jgn kita biarkan terus cuba buat yang terbaik dan mampu. Ganjaran Allah dah sedia dah. Kat syurga nnti semua tu diganti berganda2 lagi baik dan cantik insya Allah ...

~ tengah belajar ni untuk redho ~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...