Friday, November 25, 2011

Jangan Tertipu-Sinar Matamu



Assalamualaikum...

Ramai orang terutama wanita yang kata mereka happy, tapi sebenarnya tak pun. Ramai yang ketawa macam nak pecah perut terbahak-bahak...tapi hati mereka derita. Mereka cuba menceriakan hati yang pilu, sakit dan bengkak.


Jangan tertipu dengan emosi yang mereka cuba pamerkan. Mudah saja nak tangkap mereka ni, tengak matanya. Mata seseorang tak mampu menipu. Ceria dan senyum meleret pun tapi jika hati mereka sedih dan tersiat past tiada cahaya dalam mata mereka. 



Ubat hati pedih? Zikir je lah banyak-banyak...sendu tanggung sendiri...moga Allah ubati luka di hati, Insya Allah.



www.tips-fb.com

16 comments:

ieda said...Reply To This Comment

ye dik .. hanya allah yg tahu apa yg terbuku dihati .. sedih dan pilu kita perlu menahannya sahaja ..

mcm akak kerja makan hati setiap hari .. hati x senang .. sedih bila org perlakukan kita mcm x wujud .. :(

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

selamat pagi dari malaysia adikku...

kak kan, selalu sibuk..
kadangakala hati sedih
kadangakala happy

ya lah kan, bertemu pelanggan yang pelagai karenah mmg satu pekara yang amat berbeza situasi..

seyum walau pahit

PS: rindu,...

jeragang said...Reply To This Comment

makin mengancam title posting LM sekarang

Kakzakie said...Reply To This Comment

Betul LM... apa-apa pun kesukaran/kepiluan pasti kita akan mengadu pada yg satu - Allah.

Подтверждаю said...Reply To This Comment

as salam..
oh..kebanyakkan kes. perempuan.
lelaki?

=_=


alhamdulillah..zikir mendekatkan kita kepada-Nya

=)

Cik Bambam said...Reply To This Comment

yelar kak.. senyum diukir..dlm hati lom tentu ketawa.. :)

najihah sahami said...Reply To This Comment

ye...bila sakit sangat, mengadu pada ALlah, Dia akan tunjukkan jalan yang sewajarnya....:)

Reena said...Reply To This Comment

betul..hnya zikir pengubat hati yg luka or sedih.. :))

diana said...Reply To This Comment

suami saya pandai membaca emosi saya..
pelik..hhehe

saffiya_aleesya @ echa said...Reply To This Comment

mmg betul..luka di hati tak siapa yang tahu..
p/s: ooppss terjiwang la plak!!!

wachak said...Reply To This Comment

Kebanyakkan mereka yg nampak happy bila jumpa secara maya tapi sebenarnya tidak. Mereka melupakan seketika apa yg mereka alami di alam nyata. Kadang2 ruang cyber ini adalah terapi terbaik bagi mengurangkan tekanan.

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

ya kena lebih hati2

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

betul tuh kak..
tak semestinya 'hihihi' gembira dalam hati.. " (T_T) " tak de saper yang tahu kan.

hanya Allah swt tempat mengadu.

bersama kak Es said...Reply To This Comment

kalau sedih camner pun kena jg telan kesedihan..biar terpancar gumbira . lama2 nnti pasti gumbira tu menjelma. byk ngadu dgn Yang Satu...keluar semua yang terbuku :)

efa said...Reply To This Comment

zikir tu pengubat duka dan lara sokong!

CIK TOM said...Reply To This Comment

sy pun tgh mood xok akak..tp sy sj je tunjuk happy depan kwn2..sob3..smoga akak LM ceria2 selalu ye ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...