Monday, November 28, 2011

Kutu



Assalamualaikum dan salam sejahtera. Kutu rambut, itu yang LM nak bualkan hari ni. Takmo la citer kutu rayau, kutu babi atau kutu beras. Itu lain kali..hehe



Ada yang pernah kena serang dengan kutu rambut? Ishh mengerikan kalau ada kutu kan? Dulu masa kat sek menengah memang takut  bila tengok kutu merayap-rayap di rambut kawan india yang rambut kerinting tu. Banyak pula tu...ngeri...



Di sekolah maisarah pakai tudung. Tak la risau sangat serangan kutu ni. Tapi azhad mana pakai tudung. Risau betul bila LM terbaca serangan kutu menjadi-jadi di sekolah anak LM. Pembawa kutu adalah anak arab yang memang duk tayang rambut. Bahaya nya....kalau kena serang kutu mereka dicutikan sampai 2 minggu kadang-kadang tu oleh pihak sekolah. Sian kan anak-anak tercicir pelajaran.
Exam dah dekat, LM selalu ingatkan anak agar syampoo rambut tiap hari. Kalau nak kena juga tak tau lah,  yang pasti dah usaha keras kan....ummi kena puasalah nampaknya anak-anak nak exam ni. Puasa nazar pun baik juga agar hajat yang diimpikan Allah perkenankan.


 


 
www.tips-fb.com

3 comments:

laskar pelangi said...Reply To This Comment

zaman kecik2 dulu ada kot kutu..dah xingat..he3

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

dulu anak saya no2 pun ada kena kutu.. huhu.. tergaru2 la LM.. tapi saya cepat2 beli ubat kat farmasi.. dan tiap2 hari swh dia shampoo.. lama2 pening la kutu tuh.. skang dh setel.. alhamdulillah

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

pakai tudung lum tentu tak kene kak.coz kawan mas pakai tudung terkena gak.ushh memang takut.orang tua2 kata sampai jarak 7 bantal kutu leh lompat kat kepala.better check slalu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...