Saturday, November 26, 2011

Musuh



Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Pagi ni sangat busy. Sekadar ingin berkongsi ayat dari penyampai radio terkenal abang isma halil hamzah. Katanya musuh kita bukan orang lain pun. Mana ada orang yang tak kenal kita tiba-tiba nak jadi musuh kita? Musuh adalah orang yang hampir dengan kita. Dari baik tiba-tiba memusuhi kita. Mungkin kerana tak suka dengan kesilapan kita. 


Pada LM biasanya mereka yang memusuhi kita tu rasa diri mereka hebat. Oleh kerana hanya sedikit kelemahan dan kesilapan kita terus mereka berdendam dan tak mahu bersahabat lagi.  Oleh kerana mereka bijak, baik, warak dan segalanya tip top maka apalah sangat sahabat hina seperti kita ni kan?



Dari status sahabat bertukar menjadi musuh. Hebat dunia, menghukum manusia seadanya. Mulia kah kita di sisi Allah jika kita fikir kita lebih mulia dari orang lain? Fikir lah!


Psst: Hati-hati dengan pengadu domba. Kenali mereka kerana pengadu domba bisa membuat sahabat menjadi musuh dalam sekelip mata. Awas!!!


www.tips-fb.com

14 comments:

Munnafendy said...Reply To This Comment

btul jugak tu...org yg paling dkt dgn kita pun boleh jadi musuh jugak

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

jgn bermusuh

merana idup

CIK TOM said...Reply To This Comment

btul tue akak..biasanya musuh tue org yg plg rapat..sbb tue ada pepatah..musuh dlm selimut..dpn baik blkg tue kita xtau..bahaya..

diana said...Reply To This Comment

tapi dalam hidup saya ada orang yang tak kenal saya tiba2 nak bermusuh..pelik la..selalu terpikir saya ada salah apa sama dia.

kiz said...Reply To This Comment

bahaya gunting dalam lipatan...

Suhaili Sarif said...Reply To This Comment

kakak,waa btul gak kn
x terpikir pn psl musuh ni org yg knal dan dkt dgn kite.
da lama x dgr sore dj isma halil hamzah..janjiii roccckkkkk..heehehe


psstt..header comelll sangat..
suka tgk muka pink panther tu mcm tu
pnyla lama x dtg sni.sori kakakkk

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Munnafendydunia mmg sentiasa berputar

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Iffah Afeefahorg yg sentiasa cari musuh ni hatinya tak tenang ipah

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@CIK TOMakak sarahnajwan selalu sebut psl tu..mmg kena hati2.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@dianadiana..sabarlah.dia saja nak cari dosa kering. doa byk2 dan saya ada bg doa insan yg dizalimi tu. doa apa saja utk org itu.khas buatnya..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@kizjgn sampai tergunting kain kapan sudah, tak cukup semburna nak balut mayat sendiri..haha.gurau je kiz

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Suhaili Sarifhai siti..

sori gak akak pun busy.nnt akak sms klu free. dj isma halil mmg rock dan msh rock.hari2 akak dgr rancangan dia.mmg best dan ada unsur agama dia selit dlm segmen dia sblm mghrib.

sergeant keroro said...Reply To This Comment

pilih sahabat yang boleh dipercayai.

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

macam mas,kak.mas berkawan semua dengan orang.bila susah,awal2 pagi mas sanggup tolong,tapi bila senang,dok pakat2 ngan kawan2 lain jangan rapat ngan mas.bayangkan la 10orang,sorang2 dah jauhkan diri.bila yang 'ketua' tuh tak de,nak rapat ngan mas.

tapi allhamdulilah w/p pun mas khilangan kwn2 jenis macam tuh,mas dapat pengganti kawan2 yang lebih ramai n ikhlas sampai sekarang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...