Monday, November 28, 2011

Rambut



Assalamualaikum....


Cerita tentang rambut teringat zaman dulu-dulu. Rakan sebilik LM ni hobinya memintal rambut time study. Dia pintal sampai dia syok dan akhirnya dia ambik hujung rambut dan putuskan. Buat berkali-kali sehelai demi sehelai. Pelik? saya lagi pelik masa pertama kali tau dia suka buat macam tu.

Bila terkenang terus rindu kat dia....ingat dia, ingat lawak-lawak dia..haha, "aku rindu kau la ija". Kalau dia baca mesti dia besarkan mata dia yang dah sedia besar tu kot?haha...



Tapi bila hobi dia tu meninggalkan kesan yang membukit LM jadi geram. Tau apa yang jadi? Bawah meja dia penuh rambut. Adoii hari-hari kena sapu sampah semata-mata nak buang rambut. Banyak juga, belum ditambah rambut kami yang gugur lagi tu....



Dalam bilik kami LM lah selalunya yang menyapu sebab kelas lambat mula, jarang kelas pukul 8 pagi. Selalulah dia kena bebel sebab menghasilkan longgokkan rambut di bilik tu dengan kami...hehe. Bila dah berlalu zaman tu terkenang terus saja terukir senyum. Indahnya kenangan~~


www.tips-fb.com

14 comments:

bersama kak Es said...Reply To This Comment

kenangan macam tu mmg kuat terpahat dlm ingatan...geraammmm tapi sayang

Addin said...Reply To This Comment

addin kena simptom keguguran rambut. huhu bilik addin pun penuh dengan rambut

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

hahaha sy pun byk rambut gugur kak

gedek! said...Reply To This Comment

sekarang dah botak?

hehe

MataHati @ MH said...Reply To This Comment

yg terindah hanya sementara.. simpan kenangan itu sebagai bukti sebuah persahabatan..

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

ktorang tak pintal pon penuh

sejak botak
selalu slhkan membe sbb rmbt die je pnjang hahaha

emieysandra said...Reply To This Comment

pelik nyer habit kwn akak tu..huhu, tp itulah kenangan kn akak ;)

diana said...Reply To This Comment

uih..best tu..
time cabut tu yang syok..
hilang sakit2 kepala..

ehehhe...
tapi kalau ada yang tukang cabut
lagi best..:p

MULAN said...Reply To This Comment

kalo my sis pulak, takde pintal2.. asyik dok tarik rambut yg katanya gatal sampai rambut kat spot gatal tu dah hampir botak.. memang la berterabur rambut satu rumah..

ejulz said...Reply To This Comment

org lain sayang rambut, kwn akak main buang rambut pulak.. adehh..

rara pinkmafia said...Reply To This Comment

hehehehe mesti best kan time tu.mula2 nk marah,but bile dh jauh,sume jd kenangan kan.

Kalamhati said...Reply To This Comment

salam adik!huhu lamanya tak dpt online ngat..

indahnya kenangan tu kan bila dikenang kembali..

simply nana said...Reply To This Comment

Ha3,kte pun ad gak kwn masa study dlu berperangai pelik begitu tp lain2 blk

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

kat umah,mas la selalu kene kes macam tuh.rambut panjang je mas la kene.hahaha..tapi lepas kene tegur bahaya bior kan rambut macam tuh je,trus tiap kali mandi/sikat,rambut2 banyak tuh trus buang elok2..hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...