Wednesday, November 2, 2011

Siapa Sahabat Kita



Assalamualaikum....

Siapa sahabat kita? korang ada sahabat baik? pasti ramai yang ada sahabat kan? macam yaya azura...dia ada sahabat baik. Terus terang cakap kalau sahabat kat dunia realiti belum lagi LM temui insan yang boleh jadi sahabat LM. Tapi syukur dapat sahabat baik sejak berblog ni. Kamu,kamu dan kamu memang sahabat baik buat saya.....kamu tau saya anggap kamu sahabat...sangat bersyukur dapat sahabat macam kalian.


Pernah encik suami tanya LM, ada ke sahabat? wujud ke sahabat?kawan datang dan pergi katanya....kalau duduk segamat bila pindah tempat lain ada kawan cari kita? terkebil-kebil LM fikir. Memang cuma 2-3 kerat saja yang akan ingat kita. Takkan asik kita je yang terhegeh-hegeh nak contact mereka kan?




Sahabat ada bila kita sakit, sedih atau gembira. Mereka ada saat kita perlukan mereka. Bukan hanya tau nak minta duit, sebab rasa kita mampu bagi mereka duit. Bukan hanya sekadar keluar makan sama saja, saat kita berduka mereka ada tak?


Satu lagi, tolong intai sikit, sahabat kita tu baik tak perangainya. Siapa kita adalah siapa kawan sekeliling kita. Jika kita kawan dengan kaki lepak, maka kita kaki lepak la. Kalau kita kawan dengan perompak orang nampak kita ni sama je perangai macam perompak. Betul tak?
 
www.tips-fb.com

29 comments:

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

sahabat.....sahabat sahabat sahabat

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

ibarat berkawan dengan penjual minyak wangi..walau xmembeli..kite tetap dapat harumannya.. :)

emieysandra said...Reply To This Comment

betul tu kak! hee :D

Mama Zharfan said...Reply To This Comment

sbb me suka comping, so me ramai kwn2 comper :) tak tau ler sampai level sahabat or not :p

najihah sahami said...Reply To This Comment

heheheh...terima sahabat seadanya..kalau ada yang salah, tugas kita untuk menegurnya...itu sahabat sejati.


bukan bila kita tau dia tu jahat, kita terus putus kawan.

hawiz said...Reply To This Comment

betol2..sahabat adalah time senang dan susah bersama2...

Isteri Encek Bard said...Reply To This Comment

hurmmm kak saya tengah rindukan sorang sahbat saya.. skang lost contact

Peri PiA said...Reply To This Comment

beza shabat dan kawan

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

susah nak cari sahabat..
susah mencari org tak hipokrit..boleh tegur menegur...

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

saya setuju degan statement..sahabat datang dan pergi... setuju sangat LM..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@aDisH.sHidA-maniskan persahabatan?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@.: iEyLa :.pandai adik akak skrg ek?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@emieysandra-hehe..tau pun.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Mama Zharfanbila kita susah kita akan kenal siapa mereka

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@najihah sahamibkn semua org blh ditegur mish

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@hawizharap hawiz ada sahabat

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Isteri Encek Bardgoogle dik..cuba jejaki dia

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Peri PiAmmg sgt berbeza pia

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@YAYA AZURAjeles yaya ada sahabat

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Chekgu Azrinebila dia pergi..namanya bkn sahabat dear.

Cik Bambam said...Reply To This Comment

betol.. kwn mencerminkan diri kita.. :)

Woofer Storm said...Reply To This Comment

sahabt sejati susah nak cari,bila susah terhegeh nak datang.bila senang mula tunjuk belang..

sy ni jahat kan ummi??

Kalamhati said...Reply To This Comment

akak ada sahabat sejati..kekal akrab smpi sekarang..dan yg paling ramai 'sahabat' waktu susah aje..waktu senang tak igt pun..huhu

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

sahabat yang real,bila susah senang,gembira nangis bersama..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Kalamhatiuntung akak..hrp adik akan temui sahabat suatu hari nnt

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@MaYa MustWanybetul tu maya

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Woofer Stormye achie.sgt susah nak cari.tp bila dah jumpa ia sgt memberi kebahagiaan.bila lak achie jahat ngan ummi ni?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Cik Bambamkwn ngan org tak senonoh sikit2 mesti kita terpengaruh kan?

D_08 said...Reply To This Comment

awok penah ade soghang kawan yang rapat dulu..... tapi sebab awok ade buat satu salah dengan die....sampei sudah le....kami tak mesghe macam dulu...... ehhh... ghase bulih buat entri ni......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...