Thursday, December 15, 2011

21 Keping Lopes



Assalamualaikum....

Entri sebelum ni kan LM ada cerita tentang mengidam teringin nak makan kuih lopes. Akibat tak tertahan perasaan tu melebihi hasrat ibu bunting mengandung maka LM berkejar ke dapur untuk bersilat gayong merealisasikan impian untuk menikmati lopes.



Perghh dengan baby syafiq lagi, qila lagi...akhirnya siap juga kuih lopes LM. Dapatlah 21 keping dan memang memuaskan hati. Berulang kali budak bertiga tu makan, sukalah tu agaknya sebab dah lama tak buat kuih lopes kat rumah ni.



Apa yang LM tersentuh sangat korang memang prihatin. Risau sangat kat sini takda bahan untuk buat kuih idaman LM tu. Jangan risau, beras pulut memang ada kat rumah ni, hujung minggu hari tu dah beli,kelapa parut pun ada, kapur makan pun ada, gula melaka berketul-ketul....malas rajin je nak membuatnya.




Sebenarnya perangai LM ni memang pelik, nak makan terus kena buat, kalau tak pasti terkenang-kenang. Siapa tak takut gemuk jom berjiran dengan saya..hehe. Esok plan nak buat cheese tart. Blueberry takda, strawberry adalah tu....kita tengok rajin ke tak eh, kalau rajin boleh tambah 'kilo' lagi..hahaha.



Ada 7-8 keping lagi lopes LM tu, siapa nak angkat tangan!


www.tips-fb.com

22 comments:

zulkbo said...Reply To This Comment

Salam..
kalau ada gambar sekali
kan best..nak juga tengok
lopes Abu Dhabi..he he

EnciK AxixOu said...Reply To This Comment

cm ne rupe die???

nur Muhammad said...Reply To This Comment

lamanya dah tak makan kuih lopes,,..
rasa macam teringin la pulak ..
nak cari la esok .. hehe..

zalin onceitalk said...Reply To This Comment

nak sikit kak..hihi..

Cik Ina Do Do Cheng said...Reply To This Comment

lydia sama ngan cik ina kalau teringin nak makan sesuatu terus nak buat : )lopes feveret cik ina.

Lelord said...Reply To This Comment

pheeeweeet nak cistat sebekas

alexa yussida said...Reply To This Comment

rajennya akk tomey nih.meh berjiran ngn sy nk?hihi

al-lavendari said...Reply To This Comment

dah angkat tangan lama dah !

tak ada gambar jennifer lopes ke ?

qasehraihan said...Reply To This Comment

nak!!sy nk bjiran dgn LM!!haha

missSenget said...Reply To This Comment

rajin betul sis..


kite kt malaysia yg barang bersepah2 pn malas nk buat..


kehkehkehkeh

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

nak sikit...
lopes ni mak mertua saya selalu buat dulu, skrg opah sakit jd tak ada la buat lagi..

Pia said...Reply To This Comment

"eh ada bahan2 nya weh...ingatkn takde..hehehe...bestlah kalau dpt berjiran ngan kamu sbb kamu rajin masak..akak ni tak kisah gemuk ker apa...janji bahagia...hahaha..harukan akak..."

azian said...Reply To This Comment

alah, kl angkat tangan pun bukan dapat...bersilat gayong ek kak...heheheh....kl yan ni tak tau laa...berkung fu gaknya kat dapur...heheheheh

kakchik@ella said...Reply To This Comment

teringat kueh lopis buatan mak KC. dbungkus dengan daun pisang dan direbus. Best betul aroma daun pisang tu ..

najihah sahami said...Reply To This Comment

mish pn xkenal kueh lopes..camane eh??tunjuk la yang 7 8 keping tu....hehe..

ejulz said...Reply To This Comment

nak sikit.. heHe

ieda said...Reply To This Comment

hurmm akak disini punn jarang dpt makan dikk .. kalau nak makan tunggu pasar malam punn jarang ada huhuh

diana said...Reply To This Comment

saya pernah buat kuih lopes tapi suami macam tak minat jadi sekali tu je la saya buat..:P

Munnafendy said...Reply To This Comment

gambar??? sbb xtau camana kuih lopes...huhu

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

nk jugak kak

erm doakan xsmpai smggu kk

Peri PiA said...Reply To This Comment

alaaaa,pia lambat
mesti dah hbs

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Akak suke je nak berjiran ngan LM yg rajin masak ni, akak x rajin...muahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...