Monday, December 5, 2011

Bubur Jagung




Assalamualaikum....

Suka makan bubur jagung? ibu hamil berdiet seperti LM ni pasti selalu lapar dan tekak meragam, nak makan itu nak ini. Masa beli barang dapur terus merayu merengek dengan  laling  hubby kata mengidam nak makan bubur jagung. Minta dia beli 3-4 tongkol jagung.


Semalam baru sempat buat, wahh sedapnyer dapat buat campur pula dengan sagu mata ikan, memang makan tak ingat dunia, lupa diet semua tu..hehe. Hari ni makan lagi semangkuk kecil dah sejuk dari peti ais tu..aduhh lupa lak diri sedang batuk teruk...hahaha

Korang jangan jadi degil cam LM tau, kata diet, tapi ngidam nak makan itu ini. Kata sakit teruk sampai jalan pun terhoyong hayang tapi masih mampu telan bubur jagung sejuk tu....haha. 



Maaf entri selingan sebenarnya ni, sakit kepala mengadap budak berdua tu buat ulangkaji untuk paper exam  esok. Okey..nak sambung tengok anak-anak....hehe.



Sementara tekak boleh makan ni jangan lah tahan nafsu nak makan tu,esok lusa dah tua sakit macam-macam terus tak boleh makan kan? perlu diingat, makan boleh tapi berpada-pada. Jangan banyak sangat, jangan manis dan masin sangat. Islam mengajar kita bersederhana dalam semua hal-ops...pesanan buat diri sendiri je~~


www.tips-fb.com

16 comments:

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

tringat ais jagung kt p.gudang plak

deen azmee said...Reply To This Comment

as-salam kak LM.. betul tu kalau mengidam sesuatu mkn je tapi berpada2 la.. takut dtg penyakit pula kan..

ieda said...Reply To This Comment

kalau dah x sihat semua x lalu dik
kira ok LM boleh telan bubur2 manis nie kalau akak huhuh , tgk sebelah mata punn x jalan huhuh

diana said...Reply To This Comment

makan ala kadar je..
berhenti sebelum kenyang..:)

Izan Ishak said...Reply To This Comment

sedapnya bubur jagung LM..izan dah lama tak buat apa2 jenis bubur. tp aritu dah makan jagung rebus...nikmatnya!

mmg betul... masa boleh makan ni lah kita nak makan itu ini. tp kena beringat lah.

Ieja said...Reply To This Comment

sedap tu bubur jagung..org mengidam mmg biasa la tu..hehe

MataHati @ MH said...Reply To This Comment

best mkn bubur jagung yg suam-suam..
baru terasa nikmatnya..

kalau x habis, boleh letak dlm peti ais. jadilah aiskrim jagung

saffiya_aleesya @ echa said...Reply To This Comment

nak sikit bubur jagung tu boleh?? ;-)

simply nana said...Reply To This Comment

dapnya...slalu gak wat bubur jagung.letak sagu biji n bali/biji gandum skit...ermmm nyummy!

bersama kak Es said...Reply To This Comment

samalah kita..kak es pun pantang jumpe jagung mesti nak buat bubur jagung tuuuu...terliur la pulak dahhh

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

sangat suka bubur jagung sebab saya penggemar jagung tegar.. hahha

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

x pernah makan bubur jagung....

eiela said...Reply To This Comment

wah,,sedap,, huhu teringin la plak nih nak makan jugak.

Cik Ina Do Do Cheng said...Reply To This Comment

feveret cik ina bubur jagung.sodap.

iza said...Reply To This Comment

Assalam...
Dah lama tak makan jagung, sedap mendengarnya...

Uruskan Android Dari Komputer|Teratak Usang

Peri PiA said...Reply To This Comment

sedapnya-sedapnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...