Friday, December 2, 2011

Demam Exam



Assalamualaikum....


Anak-anak ku dah mula exam dari hari semalam. Peperiksaan tamat hari rabu depan. Ummi lah yang tak senang duduk bila anak-anak exam. Rasa tercungap-cungap kerisauan pun ada. Budak berdua ni relaks jek..geram betul.



Meja makan penuh dengan kertas. Kalau boleh nak buat revision berulang kali biar melekat semua dalam otak mereka. Tapi ummi tak kuat la pulak, dengan qila lagi...baby lagi, dah la ummi demam teruk ni.



Budak yang umur 6 tahun tu nak exam untuk darjah 2. Apalah yang dia jawab tak tau lah. Dia tu macam ulat, ummi paling kejap je dia pun terus melompat-lompat. Laju je dia mengelat. Jangan harap korang nak terlepas ye.....ummi kawal ketat sampai abis exam. Pintu rumah ummi kunci, jangan mimpi nak main kat luar...haha.Kejam nyer si ummi.



Psst: Bila dia main di luar,malam je mata terus rapat, entah bila masa mereka nak baca buku pun tak tau. Baik duk diam-diam seminggu jek,bukan lama. 

www.tips-fb.com

10 comments:

Wanzi said...Reply To This Comment

InsyaAllah lulus tu nanti.....

eiela said...Reply To This Comment

kawal diorang ketat-ketat kak. moga diorang dapat jawab dengan baik.

simply nana said...Reply To This Comment

anak-anak ni nk kita sentiasa kat dia je. kalau tak memang tak dihiraukan buku2 ni. buat syarat je dia pegang, mata melilau...mcm tu la perasaan seorang ibu kan. sentiasa mendoakan kejayaan anak2...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Wanziamin.....

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@eielahaha..dah mcm warden penjarah dah ni ..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@simply nanammg la wak..aduii, umminyer mata pun tak leh buka.ngantuk!

fRaMe+LenSeS said...Reply To This Comment

boleh kak. adik yakin depa pn boleh. tgk ummi kuat, anak 2 mesti terer gak. ;)

KuNanGKuNanG said...Reply To This Comment

tringt zaman sekolah ulu..time nak exm, study smpai lewat malam,mak mesti temankan...:)

deno said...Reply To This Comment

hihi.. bila akak cerita mcm nie, deno teringat kat kaklong deno.. bila musim exam sarah, mula kaklong gelisah dan berdebar.. sarah rilek je.. kaklong siap minta deno doakan sekali untuk anak die.. pastu, dalam minggu exam tu, mmg kaklong tak benarkan sarah bermain pun... hihi...

Norfa said...Reply To This Comment

Gudluck.. bakal menghadapi exam 1 bulan lagi..errkkk..kecut perut..

Contest Pandrvie 8GB .. anda bakal memiliknya.!!

http://norfanil.com/galaxy-tab-7-7-plus-vs-ombak-rindu/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...