Tuesday, December 13, 2011

Dia Mengensot/ Bertarik



Assalamualaikum dan salam  sejahtera. 


Teruja sangat rasa saat ini, satu perasaan seorang ibu yang mengandung dan melahirkan. Menjaga dan membesarkan, mengasuh dan membelai. Hampir 24 jam sentiasa di mata depan mata ummi. Baru sajamelihat aksi adik syafiq terkial -kial bertarik. Dia agak malas nak buat kerja tapi nampaknya harini dia gigih mengensot ke depan beberapa kali.




Pertama kali tengok dia swimming atas carpet rasa panik ummi. Jauh dia tersasar dari tilamnya, bila dah angkat dia semula baru terfikir, owh...dia dah buat kerja. Bila ummi hilang panik baru mampu merakam aksi si kecil.


Adik syafiq dah berusia 4 bulan lebih, berat pun dah 7.9kg dan sekarang ni sangat kuat menyusu. Alhamdulillah dia makin aktif, sihat dan selalu buat ummi tersenyum. Ingat dia lahir awalsangat dari tarikh jangkaan dia lambat buat kerja..ehehe. Ciyok-ciyok dik!




nota Pengarang: Semua detik indah bersama anak dan suami berlaku di depan mata, saya bersyukur sangat-sangat kerana dapat menikmati kebahagiaan dan keindahan hidup ini. Terima kasih kerana bonda sentiasa mendoakan sebahagiaan dan kesejahteraan kami, alhamdulillah....

www.tips-fb.com

10 comments:

saffiya_aleesya @ echa said...Reply To This Comment

seronok kan anak2 membesar depan mata sbb ada sesetengah orang tu sampai tak sedar anak dah besar sebab terlalu sibuk dengan keja dan serah tugas anak pada org gaji..ada duit banyak pun tapi kita tak boleh nak beli saat2 manis ni..

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Setiap improvement adalah sgt berharga.... *fighting* :)

Aisy Nasiha said...Reply To This Comment

seronok tgk pkembangan dan kemahiran anak-anak.. sebagai mak, itu satu kebanggaan kan... mesti comel gaya syafiq mengesot ni...kan?

Original CikTeddy said...Reply To This Comment

alhamdulillah..moga kekal slmnya..

jom komen entry cik:)

khairul akmal bin azman said...Reply To This Comment

hai akk!

suke entry ni..
le jadikan iktibar kan2.

THE LEKAT LEKIT STORY said...Reply To This Comment

wah bestnya.. nanti lala 4 bulan dia pn blh buat la ekk... skrg lala cuma baru nak pusing2.. tu pn x berapa pass lagi. yg dia suka buat bila baring nak angkat kepala. dia nk bgn. dia suka kita dudukkan dia. lala makin lasak la kak.. malam semalam pn hampir2 nk jatuh buai.. nasib baik sempat tgk kepala dia dh terjojol keluar. x nk bg tidur buai kang dia x tido.. nak bg mandi skrg pun makin risau. makin byk dia bergerak & makin kuat jugak dia meronta even dia tak nangis.

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

bestnya anak semakin membesarkan LM.. saya dulu kalau anak kecik.. tak bg besar2 dah..hehehe.. sebab saya suka bau masam baby tuh.. boley??

anamizu kaito said...Reply To This Comment

wahhhh bestnye ummi dpt tgk anak2 mmbesar dpn mata sendiri.. skrg ni kan ramai yg antar anak2 kat taska sbb bz dgn kerjaya.. ana pon nk jage sndiri la nti kalo ade anak..hehe





luv,
ana

deno said...Reply To This Comment

tak lama lagi boleh merangkak la adik syafiq... :)

Peri PiA said...Reply To This Comment

cptnya mase,dah beshar ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...