Tuesday, December 27, 2011

DiSihir Melalui Facebook



Assalamualaikum...


Bagi semua golongan terutama wanita berhati-hatilah apabila berfacebook. Bukan semua perkara dalam kawalan dan kehendak kita. Kadang kala banyak perkara yang melampaui jangkaan kita akan berlaku. Semalam terbaca satu kisah gadis dari nilai disihir dan disantau akibat dari facebook. Sumber dari sini .


Ilmu syaitan ni bukan zaman dulu saja mereka amalkan, selagi ada hasad dengki sesama manusia apa saja tak mustahil berlaku sekarang ni. Berhati-hati buat semua.3 hari lepas rakan saya yang berniqab pun profile picture nya dipermainkan orang, terus dia buang semua gambar di facebooknya. Mungkin geram dan ketakutan. Itu kes berniqab, kalau cantik comel wajah terserlah lagi lah banyak agenda orang boleh buat dengan gambar kita.




Berhati-hati dan bersederhana dalam membuat sesuatu perkara.  Kecantikan bukan untuk dipamer, ia anugerah kurniaan dari Allah buat orang tercinta yang halal bagi kita...wallahualam...

www.tips-fb.com

11 comments:

wachak said...Reply To This Comment

assalam LM

Kadang2 tu tulisan kita kena jaga juga. Jangan sesedap rasa jer nk keluarkan kenyataan / komen. Mungkin ada yang tidak puas hati pada mangsa disebabkan hal itu. Tapi apa pun berserdahana lah dalam segenap segi. Merendah diri itu lah yg lebih baik.

FasiHaH SupiaN said...Reply To This Comment

insyaAllah moga yg terbaik buat kita kan kak. ^^

Lady Milo said...Reply To This Comment

saya sokong!

azwa amani said...Reply To This Comment

betul2..kecantikkan hanya untuk yg benar2 layaak..bukan untuk dipamerkan.. :)

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kakak selalu pesan pada anak-anak kakak jgn exied sangt pamer gambar kat FB. Tapi mereka selalu lupa dik... baca N3 ini takut kakak...

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Uishh.... Sihir2 pon dh maju skang ni, main atas talian je.... Huhuhuhu

diana said...Reply To This Comment

betul..betul..betul,...:P

Izan Ishak said...Reply To This Comment

ada juga ye sihir dalam FB ni... kena hati2 sgt kan...

Peri PiA said...Reply To This Comment

semoga kita dilindungi,Amin

Liza Abu Bakar said...Reply To This Comment

ngeri le pulak kak liza

adele said...Reply To This Comment

takut lah pulak..itulah kalau org dah tak puas hati..mcm2 jalan boleh guna utk melepaskan dendam..kadang2 tak usik pun, tp sebab dengki..disihirnya jgk.. Na'uzubillah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...