Thursday, December 29, 2011

Kadang-Kadang



Assalamualaikum....



Kadang-kadang kita ni selalu terlupa akan nikmat yang kita selalu dapat kan? Kita dah bahagia tapi masih nak lebih bahagia. Kita dah ada cukup duit tapi masih nak kejar lebih ringgit. Kita dah cukup selesa tapi nak lebih selesa. Tamak kan kita?


Saya selalu rindu bonda tapi saya tau bonda lebih rindu saya....saya tak berani nak kata saya rindu bonda lebih sebab saya buka tuhan yang boleh ukur kasih sayang atau kerinduan. Kadang-kadang saya amat rindu bonda tapi saya tak pandai nak luah...bila bonda panggil saya sayang saya rasa sangat bahagia tapi tak pandai nak luah...huhu



Saya sayang semua yang saya sayang...tak perlu luah hari-hari sebab dah pernah luah pun kan? apa yang saya buat cukup memberitahu yang saya sangat sayang, cukuplah. Tapi ...kadang-kadang saya sangat sedih. Bila saya sedih ada ke orang tau? Saya hanya layak jadi kakak saja, tempat orang curah rasa marah, sedih, sakit hati...saya kan pendengar setia. Tapi ada tak orag fikir saya juga kadang-kadang ada rasa sedih. Tak ramai yang tanya saya...kamu okey? huhu.


Bila saya kata saya nak privatekan blog saya, nak tutup facebook ramai yang kata nanti mana nak cari saya? tapi bila saya ada ada orang peduli apa yang saya rasa. Ada tak orang tau saya kadang-kadang rasa terluka, rasa sedih? Sekali saya berpaling saya takkan berundur. Sekali saya pergi saya takkan kembali. Itu cara saya....apa yang saya merepek pun saya tak tau...sob sob sob. Saya rasa sangat hiba....saya sangat rindu pada insan yang saya sayang. Saya nak peluk dia erat-erat..huhu.




Mungkin kerana teramat rindu saya jadi kurang waras menaip entri ini...sob sob sob. Owh...cikgu ijat selalu pesan, yang lemah semangat itu bukan LM yang dia kenal...tapi siyes saya rasa ramai tak peduli rasa dan perasaan saya. Susahnya nak puaskan hati semua orang kan? Maaf saya bukan penulis blog yang terbaik saya sedang dikuasai demam rindu dan demam sakit jiwa...huhu.



Buat insan kesayanganku...saya akan pulang, pasti akan pulang. Moga umur kita panjang dan kita dapat bersua. Alangkah indahnya jika saya dapat mendengar suara insan-insan yang saya rindu. Sob sob sob..air mata tak tertahan mengalir laju ....empangan pecah, habis banjir kelopak mata saya. 




Kadang kala apa yang kita nampak tak boleh kita sentuh, kadang kala apa yang kita sentuh bukan milik kita. Kadang-kadang apa yang kita lihat bukan seperti apa yang kita sangka. Kadang kala apa yang kita cuba sampaikan tak seperti apa yang orang lain faham. Mungkin apa yang korang faham entri ini tak sama seperti apa yang cuba saya ingin sampaikan. 



Ini entri mengada-ngada...saya sedang mengira waktu untuk melangkah ke tahun baru untuk berharap sesuatu yang amat saya tunggu di tahun baru. Satu berita yang mungkin membuat saya tersenyum puas. Doakan saya dan keluarga dapat sesuatu yang terbaik di tahun baru.

www.tips-fb.com

4 comments:

najihah sahami said...Reply To This Comment

akak..nape emosi ni...akak..mish akui akak memang pendengar yang baik. akak memang kakak yang baik. Mish akn salu doakan semoga kebahagiaan kekal milik akak..namo sedih2 k...akak kan tabah..sebab tu org semuaaaaa suka cari akak bila ada masalah. iorang nak berkat ketabahan akak.

fRaMe+LenSeS said...Reply To This Comment

Adk doakn akak. Adk nk kak tau y adk sntiasa akn ada utk jd tmpt tu kak. B free to share with adk kak. Org kt bila kita sng suma nk dkt, bl ssh suma ilang, tp adk nk jd y ssh n dia pun lari dtg terpa nk sokong kak, jd tinga nk dgr, jd bhu nk ngs. Opsss terpnjg plak, MAAF

ieda said...Reply To This Comment

dik jgnlah sedih
akak tahu LM kuat
kalau x kuat LM x kan stay sampai ke hari ini kan ..
sekurang2nya LM ada teman2 laman yg sudi dgr cerita dan omelan LM tu yg lebih penting dik ;)

insyaallahh dik kalau kita benar , allah sentiasa bukakan kita jalan ;)

Peri PiA said...Reply To This Comment

pia doakan yg terbaik uatk kita,Amin

risau jadi hamba yg tak tau bersyukur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...