Thursday, December 22, 2011

Korang Sokong Ye?



Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Saya naik hairan dengan masyarakat kita sekarang. Mereka seakan menyokong tindakan dan perlakuan songsang insan gay dan lesbian sekarang ni. Tak takut berdosa menyokong benda haram?benda berdosa tu juga nak sokong ye?



Bila maknyah, gay dan lesbian menangis-nangis cerita disisih....mula korang nak jadi penasihat. Tunjuk kesian dan menghina orang yang memandang sepi golongan ini. Bukan saya suruh menyisih dan hina mereka yang songsang ini, tapi tau tak tindakan korang seakan menyokong dan mengiakan serta menggalakkan mereka melakukan dosa lagi. 




Lupa ye dalam islam lelaki menyerupai wanita pun berdosa, begitu juga sebaliknya. Lupa gay dan lesbian itu amat ditentang dalam agama kita? Bila dalam majalah, facebook golongan ini merintih minta difahami korang sokong macam sokong pendapat alim ulama. Jika jiwa lembut perlu tukar jantina ye? lupa landasan yang benar? lupa apa tujuan kita hidup di bumi Allah? Allah bukan suruh kita hidup di sini untuk kejar dunia, kejar duit, kejar nama dan harta....tapi menghambakan diri kepadaNya. Jadi songsang tu jalan menuju keredhaan Allah ke? Fikir-fikirlah ....




Maaf, saya makin rimas dengan lenggok lentok pasangan gay, maknyah yang menjual diri serta pasangan lesbian yang berlagak seperti suami isteri dan sanggup ambil anak angkat pula tu....anda umpama memijak nama MELAYU dan menghina ISLAM!

www.tips-fb.com

13 comments:

Jo Qusary said...Reply To This Comment

Semlm baru je berborak dgn rakan sekerja kat ofis psl golongan tu... kitorg pun rasa tak patut bagi muka kat golongan tu yg kononnya kesian bila disisihkan... lagi dikesian lagi menjadi2 perangai diorg sampai ingat perbuatan diorg tu betul dan tak salah... kalo patut dikesiankan dah tentu kaum Lut tak dihumbankan dgn tanah2 Sodom sekali sampai jadi laut mati sebagai pengajaran kpd manusia.

Peri PiA said...Reply To This Comment

mari lah kita berdoa semoga dibuka kan hati bertaubat

Kakzakie said...Reply To This Comment

Jangan sesekali kita menyokong atau mengiakan apa yg dikatakan haram dlm al-quran... andai menyokong bererti kita tidak beriman dgn al-quran. Tidak beriman dgn al-quran bererti kita tidak percaya pada rukun iman. Last sendiri kena fikir apa jadi dgn pegangan agama kalau tak lengkap 6 rukun iman tu... Na'uzzubillah

EZAN IDMA said...Reply To This Comment

Sama2 lah doakan agr mreka kembali ke jalan nya

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

kalau dah haram.. haram la jugak.. nauzubillah..

azwa amani said...Reply To This Comment

ad member amani yg minat kat kaum sejenis ni.. amani tak tahu nak nasihat mcm mana dah... sedih jiwa ni..

sarah mohamad said...Reply To This Comment

Itu lah. Dunia sekarang dah terbalik dah. Diorang tak takut azab dosa ke?

diana said...Reply To This Comment

memang kena benteras golongan macam ni..jangan bagi muka..sapa yang simpati dengan depa ni pergi la duduk negara lain.

zulkbo said...Reply To This Comment

salam..
tidak menyokong sama sekali cara hidup golongan sebegini..tetapi sebagai seorang manusia sesama manusia kita perlu kasihankan mereka dengan harapan mereka berubah dan bertaubat..jangan lupa..Allah lagi Maha Pengampun..

Cikpuan rara said...Reply To This Comment

ntah lah kak.giler dh dorg ni.

Solihin Zubir said...Reply To This Comment

nak membela tak kena gaya...

Sunah Sakura said...Reply To This Comment

di sini la pentingnya ilmu dan faham Islam...

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

mereka ni..hemm entahla..tergolong bijak pandai,keje bagus..tapi akal untuk kenal dosa n pahala(w/p dah tahu)tetapi alasan..dah berusaha nak ubah tak boleh..hemm..cuba dekatkan diri pda Allah swt,insyaAllah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...