Thursday, December 22, 2011

Nasi Goreng Kampung-Mudah Saja


Assalamualaikum kawan - kawan . Tiba - tiba saja LM teringin nak makan nasi goreng kampung . So...dengan segera LM buat sebelum selera tu hilang . LM nak makan nasi goreng pedas - pedas dengan ikan bilis yang banyak dan kangkung saja . Hihi , operasi dimulakan dengan memetik kangkung di belakang rumah .




Tu dia..nasi goreng kampung dah siap . Sangat ringkas dan mudah .


resipe nasi goreng kampung LM:
5 biji cili api
2 ulas bawang putih
5 biji bawang merah
ikan bilis ikut suka banyak mana
kangkung
minyak masak
garam



Tumbuk cili api , bawang dan bawang putih .Masukkan ikan bilis dan tumbuk sehingga lumat.Tumis sehingga garing dan masukkan nasi . Masukkan sayur dan letak garam . Goreng sehingga garing . Angkat dan ngap . Mudah saja style LM kan ? LM tak mau ada ayam atau telur . Saja nak cita rasa kampung sikit .

Jemput shida rasa nasi goreng LM ni . Shida nampak busy sekarang ni..huhu.




www.tips-fb.com

14 comments:

Tina Othman said...Reply To This Comment

wah sedapnya, saya pun suka nasi goreng kampung pedas2 tapi jarang letak kangkung, sebab bila teragak nak makan takde stok =)

Cikpuan rara said...Reply To This Comment

wahhh kangkung tanam belakang umah je?

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Tina Othmansaya pun klu rajin je petik kangkung tu..klu tak takdalah..huhu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Cikpuan raraadalah sikit lepas utk mkn rara

zalin onceitalk said...Reply To This Comment

lapar dah ni kak...

EZAN IDMA said...Reply To This Comment

Sedapppp

Apik Pehe said...Reply To This Comment

kak..perut apik dari tadi lagi duk bunyi...ni makin menggelegak dah..huhu

azwa amani said...Reply To This Comment

sedapnya sis,..tapi skrg takleh makan pedas2 laaa..huhuhu, perut belum baik lagi..

ieda said...Reply To This Comment

ye dik .. yg simple dan ringkas itu kalau kena masin tawoo dia hurmmm x leh cakap lahh :)

Hanis Azla said...Reply To This Comment

terus lapar akak tgk nasi goreng lydia ni..

Peri PiA said...Reply To This Comment

yum2,LM nak order nasi goreng kg cili padi lebih hihi

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Hb pon suke ns gorg cm LM ni, xnak ayam ke apa2... Hanya ikan bilis semata.... :)

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

adoii nampak je,tertelan air liur.hihihi..

fRaMe+LenSeS said...Reply To This Comment

eh apsal adik terbuka makan2 ni. huwaaaa.. lapo la memalam ni. T.T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...