Thursday, December 8, 2011

Senyum Dalam Tangis



Assalamualaikum....


Saya paling takut berhadapan dengan insan yang sentiasa senyum tapi dalam hatinya menangis dan saya sendiri tak sedar dia menangis dalam hatinya. Alangkah baiknya jika saya tau dia sedih dan dapat merungkai kesedihannya.
Mengapa dia tak mau berkongsi kesedihan? Hipokrit? tak sebenarnya...dia cuba melalui saat sukar dengan tenang. Dia cuba melalui onak duri itu dengan tabah walau dalam sinar matanya tak tergambar kebahagiaan yang ada hanya sinar duka. Senyum tanpa sinar bahagia akan nampak hambar sebenarnya.




Sedihnya tak terungkap, dukanya tak terluah. Kesian...moga mereka yang bersedih, berduka dan kecewa akan bangun dari kesedihan. Hadapilah semuanya dengan tenang kerana saya juga tak sanggup melihat senyum tawa adik-adik saya kerana teramat sedih. Saya juga tak rela menatap senyum hambar kawan saya akibat terluka. Bangun dan lalui lah dengan tenang.



Nota pengarang: saya juga sering senyum dalam duka, mulut kata takda apa-apa hati parah tak siapa tahu. Maruah bukan boleh dijual beli, bila tercemar tak boleh di cuci seperti kain buruk.


www.tips-fb.com

11 comments:

ieda said...Reply To This Comment

yelahhh LM .. inilah yg akak sedang lalui ..

hanya allah yg tahu betapa berat perasaan ini didalam hati yg terpaksa akak lalui ..

senyum dlm duka , x pernah berkahir ..

diana said...Reply To This Comment

saya tak reti nak senyum dalam tangisan..heheh..
selalunya kalau saya marah,sedih,kecewa orang boleh nampak dari raut wajah saya..

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

tapikan kak,sekurang2nya senyuman dalam tangis pengubat kpd org2 yg tersyg jugak.at least mereka tak risau bila lihat kita tersenyum.tapi hati???hanya Allah swt saje yang tahu

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Susah betul klu senyum dlm tangisan tp itu lah perempuan..klu berduka pun keep it by herself..xmo.kongsi..especially bila terluka sbb perbuatan org tersayang..huhu

najihah sahami said...Reply To This Comment

Kadang2 org smbunyikan duka tu sbb xnk simpati..

qasehraihan said...Reply To This Comment

sy sentiasa bkeadaan ini..
stakat ni sy masih boleh kontrol..hhu

ijatnuar87 said...Reply To This Comment

hehehe..nasihat utk diri sndiri gak kak kan...jgn senyum dlm tangisan...senyumlah dari hati, duniamu berseri...

efa said...Reply To This Comment

pernah mengalami senyum dlm tangisan ni kak

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

tidak dpt jua di cuci ngan klorok mahu pong vanish...hehehehe

bertabahlah wahai LM dear... :) setiap sesuatu ada hikmahNya....

Kalamhati said...Reply To This Comment

=)..

eiela said...Reply To This Comment

walau apa keadaan dan biar hati menangis sekalipun kita tetap kena senyum demi orang tersayang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...