Monday, December 26, 2011

Sukar Nak Bagi Orang Faham Kita



Assalamualaikum....


Ramai yang saya lihat meluahkan perasaan dan keluhan akibat orang sukar nak faham mereka. Pada saya mudah saja, manusia kan perbagai kerenah, perangai dan cara berdikir pun lain-lain. Kalau sama tak seronok pula akan? Anggap perbezaan itu satu cabaran buat diri untuk terus melangkah mencari keredhaan Allah tak kira pendapat kita diterima atau tidak selagi ia tak bercanggah dengan ajaran Islam.




Selagi apa yang kita buat baik, datangkan faedah serta kebaikan teruskan saja. Mungkin hari ini mereka tak terima tapi esok mungkin mereka faham. Begitu juga dengan penghijrahan dari takuk lama ke dunia baru yang lebih baik. Jika hijrah kita memberi 1001 satu kebaikan dan ketenangan, teruskan saja. Berhijrah untuk lebih dekat dengan Allah amat dituntut. Mereka tak faham mungkin pendapat mereka dan kita berbeza tapi itu bukan alasan untuk menjarak sesama sendiri....perbezaan bukan penyebab kepada putusnya silaturrahim. Wallahualam.


www.tips-fb.com

13 comments:

azwa amani said...Reply To This Comment

nice entry sis... :)

~ yus ~ said...Reply To This Comment

setuju dengan entri ini. Apa pun tak semua perkara boleh di luahkan kepada orang, ada yang patut di simpan saja dalam hati, takut memakan diri..:)

ieda said...Reply To This Comment

suke semua LM :)

black_mel said...Reply To This Comment

yup...setuju..

Woofer Storm said...Reply To This Comment

ayat last tu sy suka umi..ermmm

jaga diri ya..

Kalamhati said...Reply To This Comment

betul tu dik..
yang penting apa saja yg kita buat, Allah tau niat kita..biarlah org tak faham or taknak faham..janji kita tak langgar hukum hakam Allah..

Perbezaan tu la kdg2 merapatkan lagi..=)

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

betul2 tuh..suka blog kak LM ni,selalu bagi kata2 nasihat..

anamizu kaito said...Reply To This Comment

aah betol3..ana sokong ummi.. mcm ana pon,byk bnde ana x cite / share dgn sape2 pon sbb better simpan sendiri je..takot kang memburukkan keadaan pulak :)







luv,
ana

Juliet_iRa~" said...Reply To This Comment

betul..

xpon kita y cuba faham org tu kan..

plg penting kita kena terima diri seseorang tu seadanya..

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

setuju LM.. teruskan dengan entry2 camni.. semangat baca!!

najihah sahami said...Reply To This Comment

entry motivasi dari kak LM. i loike!!:)

Peri PiA said...Reply To This Comment

kadang2 ade rase mcm tu

adele said...Reply To This Comment

kalau rasa tak difahami tu normal,cuma jgn diluahkan..terus sengketa nnt. mcm lah kita ni fhm semua org kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...