Friday, December 2, 2011

Sup Tulang




Assalamualaikum....salam sejahtera buat semua.


Cuaca dingin, tekak payau. Tapi sup tulang lembu yang dah siap direneh sedia untuk dihirup. Amat sedap memandangkan tekak pun sakit dan demam pun belum pulih.



Syukurlah adik qila mau makan semangkuk sup dengan setengah senduk nasi. Moga adik qila cepat sembuh. Dah lama adik qila tak makan nasi, sian dia. Anak yang dua tu pun makan juga sikit dan hubby pun dah makan nasi. Hubby semakin pulih dari demam. 

Jap lagi ummi pula nak makan nasi. Belum boleh telan nasi lagi..kena paksa diri telan nasi la nampaknya. Perut lapar tapi tekak payau memang membantutkan selera makanku.


Ada gulai tulang juga, terkenang masakan akak iparku yang begitu sedap tempoh hari. Bila rindu masakan along tak siapa mampu tandingi air tangan beliau. 




www.tips-fb.com

10 comments:

laskar pelangi said...Reply To This Comment

sedapnya kak sup tulang time hujan2 nie;)

zulkbo said...Reply To This Comment

salam..
saya terbau sup tulang..
singgah nak makan nih..
masak la nasik lebih..
he he

ieda said...Reply To This Comment

sejuk2 dan ujan nie memang sesuai makan sop tulang :)
yumx3 ...

diana said...Reply To This Comment

orang sakit kena makan yang sedap2,,
saya tak sakit tapi telan air liur bila baca apa menu LM malam ni..
heheheh

saniah said...Reply To This Comment

miza..kesian nya sekeluarga sakit di perantauan...sabar lah dik..baca entry pasal tulang dan daging miza teringat pulak daging korban akak masih tak berusik dlm freezer...terlupa pulak...hehe

simply nana said...Reply To This Comment

semoga awk sekeluarga sihat cepat dan dipermudahkan segala urusan

~~zAnAfAhMi~~ said...Reply To This Comment

As salam LM, semua tak sihat ye? Mkn ubat ye...kalau sejuk mmg mudah dpt sakit, jgn mandi mlm. Moga cepat sembuh.

iza said...Reply To This Comment

Assalam..
memang elok makan sup panas2 bila demam ni, cepat keluar peluh, cepat la lega..moga cepat sembuh..

Lelord said...Reply To This Comment

moga cepat sembuh..kami pun masih lom sihat btul

deno said...Reply To This Comment

emmm.... sedapnye sup tulang... kalau tak sihat, elok juga makan sup... dapat hangatkan badan... deno gemar makan sup dengan roti.. kalau kak Lm rasa susah nak telan nasi, apa kata akak cuba cicah roti ngan sup... sedap juga... deno biasa juga makan mcm tu... akak jgn lupa makan ubat tau... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...