Thursday, January 12, 2012

Air Ikatan Kasih



Assalamualaikum...sahabat saya kata area seremban panas. Dah dua minggu tak hujan. Tidur pun guna penghawa dingin sampai selsema dan hidung tersumbat. Saya pun susah nak tidur dalam panas, sedaya upaya cuba elak tidur dalam keadaan panas.




Bila tengah hari panas-panas layan air ni sedap juga kan? Air ni saya panggil air Ikatan Kasih. Kenapa ikatan kasih? haish, suka hati saya lah nak bagi nama apa sebab air ni air saya, saya yang buat dan dengan air ni juga merapatkan   ukhwah saya dan jiran juga. Saya tayang air ni ramai yang menyahut kata sedap dan teringin. Laju saya hantar ke rumah mereka semua. Benda ada kita rasa bersama tak salah kan? Lebih-lebih lagi buat ibu hamil.



Bahan:
Air sirap
Buah barli
Buah kabung
Buah kelapa laut
ais kiub 3 ketul jika suka.



www.tips-fb.com

11 comments:

diana said...Reply To This Comment

BELAH SANA JE KOT PANAS..KAT BELAH2 PENANG NI SEJUK LA..
SEMALAM HUJAN..LAGI SEJUK SAMPAI PAGI TADI BANGUN SAYA TUTUP KIPAS TAKUT MAISARA MALAS NAK MANDI.

AIH..AIS..MENGGODA NYA..
SELSEMA PULAK .:(

Peri PiA said...Reply To This Comment

menarik nya minunman ni ;),buah kabung pia mkn juge

Izan Ishak said...Reply To This Comment

wahhh...sedapnya air ni miza... minum time panas2 mmg nyaman aje kan.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@dianaowh..msh sejuk sana ye?moga cpt sembuh ye selsema tu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Peri PiAselalu klu raya bonda hidang buah kabung..huhu.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Izan Ishakbetul tu izan..cuci tekak

intan_blur said...Reply To This Comment

sedapnyeeeeeeeeeeeeeee...
ye la..skrang musim panas..sesuai minum air nih..kasi sejuk sikit..;)

slm perkenalan dr sye.. ;)
intan follow sini

ainol akasyah said...Reply To This Comment

terliuhh ni kak oi .. malas nak buat sendiri .. hehe ade sape2 x nak buat kan

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

hurmm..panasnye kat sni...
ade tak orang nak anta air camni kat saye ek??

Cikpuan rara said...Reply To This Comment

haihhhhh kalo lah panas minum cm ni mmg heaven lah kak.

fRaMe+LenSeS said...Reply To This Comment

oo. sila prektis wat air ni. nt adik nak. ahahahha :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...