Friday, January 27, 2012

Aiskrim Asam Boi




Assalamualaikum...


Sedapnyer aiskrim malaysia. Dulu balik dari sekolah agama petang-petang selalu je beli aiskrim milo, aiskrim kacang hijau, limau nipis...wah, sedapnyer.
Bila duduk merantau terkenang aiskrim malaysia. Saya buat aiskrim asam boi merah. Sedap..


 



Untuk anak-anak saya buat aiskrim milo. Mereka tak minat aiskrim ni, masam katanya. Alhamdulillah..tak suka ye? Bagus..ummi boleh makan sorang-sorang. Lambat sikit habis...hik hik hik



Korang suka ke eskrim ni?hehe


www.tips-fb.com

20 comments:

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

sampai skang suke lg

d;u 10sen dpt

skng 30sen da kot

mMoOnN aAlLeEaA said...Reply To This Comment

dulu seposen je satu.sekarang dekat kpg nenek dah jual 30 sen satu.sedap aiskrim ni..huhuhuhu

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kakak pun suka asam ni dik. Kat pasar malam kakak ada jual air asam ini tau bukan aiskrim. Semalam buka pun kakak minum air asam boi ini tau...

Cikpuan rara said...Reply To This Comment

dulu ingat lg.masa bli 10sen 1.hehe

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

hikhik..diorang xnak ek??
ummi share ngn adik jela..hihi

Syat0za Zai said...Reply To This Comment

sukaa! aiskrim milo! jagung! :D

Scarlett O'Hara said...Reply To This Comment

Cuba buat yang durian.Blendkan durian betulFuh!sedapnya!!!

Lieyda said...Reply To This Comment

suke tp eskrem bubur kacang lagi best. yummy !

yaNa said...Reply To This Comment

yana suka sgt ais krim asam boi nie..
makan sekali 2 btg pon layannn kak..hi3..

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

dulu mas suka,now kalau nampak,mas tak lalu nak makan dah..

Belalang hijau Perisik said...Reply To This Comment

dulu mama belalang jual aiskrim nih... sebatang spuluh sen...

belalang la agen jualan mama... hehehe

Cik Bambam said...Reply To This Comment

sukaaaaaa!!! :D

sue zainun said...Reply To This Comment

salam kenal :) bebudak biasanya suka manis2 jer..hehe

Eyeme said...Reply To This Comment

huhu..maunye tak suka kak..dulu selalu beli..pastu mak suh buat sendiri..bila dah buat sendiri,pasang angan2 nak jual..alih2 adik2 je makan tanpa bayar..hihihi

KAMIHIDUP said...Reply To This Comment

Lama tak makan. Teringin pula rasa. :-)

Izan Ishak said...Reply To This Comment

suka3!!! tapi izan tak rajin nak buat sendiri. beli aje...

EE said...Reply To This Comment

suka sgt2..zmn kecik2 mmg jadi makanan ruji sbb kat sekolah agama jer yg jual ni...Yela skola agama ptg,so mesti la panas dpt mkn ni perghhhhhhh sejuk tekak...

aiskrim bubur kacang hijau sgt sedap...LM maksud kan eskrem kcg hijau=eskrem bubur kcg hijau,kan?Lembut bila dah keras...

Mooniqueen said...Reply To This Comment

Mana nak cari ae area usj??huhu...dapnye...

deno said...Reply To This Comment

ha... aiskrim nie deno pernah makan zaman sekolah rendah dulu, time balik ngaji mesti beli... 20sen satu :)

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Akak smpi skang suka asam boi, kecik2 Mak selalu buat Milo, kacang ijau...best... Skang akak malas nak buat, beli seketul 40sen skang ni...nasib x baik 50sen...hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...