Tuesday, January 10, 2012

Apa Ni?

Assalamualaikum. Saya selalu letak kurma ajwa dalam plastik kecil biar mudah anak nak makan. Kurma ajwa kan bulat cumil macam prune pun ada. Bila qila nampak dia tanya,elok lagi tak ni? Soalan biasa la tu.?saya jawab elok,makanlah.Sedapnyer....dia cakap,versi upin dan ipin la tu,huhu.Tiba-tiba dia tanya ni apa?boleh makan ke?dia tunjuk biji kurma. Laju je saya suruh buang. Mujur dia tak telan,kadang-kadang dalam kurmd kan ada badam tak berkulit tu,anak saya selalu keliru antara biji dan badam. Mujur dia bertanya,qila makin besar...dah 3tahun 4bulan pun,alhamdulillah.
www.tips-fb.com

10 comments:

Suhaili Sarif said...Reply To This Comment

ank yg bijak.
ape2 tny mak die dulu :)

diana said...Reply To This Comment

TAK PERNAH MAKAN KURMA GITU...
RASANYA PUN MACAM PRUNE KE??

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

hehehe.. nasib erk.. huhu

Cikpuan rara said...Reply To This Comment

heheheh bagus lah kak dye bertanya dulu.kalau main telan je payah gak.hehehe

Jo Qusary said...Reply To This Comment

Dulu kalo mak suruh buang, aku makan jugak... hehe

najihah sahami said...Reply To This Comment

baru tiga tahun banyak bertanya gitu..bagusla.mesti dia cepat belajar. hehe

azwa amani said...Reply To This Comment

sedap kurma tu.. amani pernah makan?

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

adeh mcm2

slamat tnye kak

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

teringin plak nak rase..hihi..
comey la Qila ni..pandai die.. :)

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

Nasib dia bertanya...tak tahu kena tanya kan Qila? Pandai!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...