Friday, January 20, 2012

Diet Dan Senam



Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Apa khabar semua? Entri auto publish lagi ye, saya sedang bercuti dari berblog. Nanti saya balas ziarah kalian semua.


Nak cerita sikit pasal diet dan senam. Biasanya wanita, kebanyakannya wanita...ada juga lelaki tapi kebanyakannya wanita dalam kes ni suka berdiet dari bersenam. Sanggup tahan makan dari bersenam 3 kali seminggu. Pelik? jangan pelik. Ramai yang sanggup tak makan sebab nak kurus. Bertahun kita dengar dia kata dia diet tapi tak nampak pun dia pernah kurus. Betul tak?




Pada saya kalau nak cepat dapat hasil yang menarik apa kata kita diet dan bersenam. diet tu bukan tak makan langsung ye,cuma lebihkan mengambil buah dan sayur. Elak makanan berminyak dan bersantan. Tak boleh elak kita kurangkan jumlahnya. 


Jika bersenam tiada masalah lengan mengeleber atau peha besar. Tiada masalah perut buncit dan sebagainya. Regangan juga perlu, tak mau lompat-lompat buat aerobik dan zumba apa kata buat regangan. Regangan dan pernafasan yang baik boleh membentuk tubuh menawan. Pastikan mengambil air yang secukupnya dalam diet seharian. Selamat mencuba.



www.tips-fb.com

9 comments:

Tina Othman said...Reply To This Comment

senaman penting untuk kesihatan jantung, takat kurus je tapi berpenyakit buat apa ye tak

ieda said...Reply To This Comment

setuju dikk
akak nie dah lama x bersenam huhu
diet makan je
hurmm kena bersenam jugak kan
kadg2 tuu ari minggu punn x der masa dikk huhuh

Cikpuan rara said...Reply To This Comment

rara ni perkara yg paling mls mmg BERSENAM.hehe

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

saya tahun ni mengajar PJ setiap selasa, khamis dan jumaat.. semoga dapat bersenam dan ringankan sikit berat badan ni..at leastkan..

S..U..D..@..I..S said...Reply To This Comment

tanam2 pokok dan angkat2 pasu kuaq gak peluh kira bersenam juga la kan LM

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

due2 mls nk wt kak

intan_blur said...Reply To This Comment

salam ziarah..
hehhehe...yelah..kite kene diet tuk kekalkan kelangsingan..
displin mau kuat..hehhe ;)

missSenget said...Reply To This Comment

patut laa sis LM cute miut je...

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

sekarang target nk on diet kat perut.hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...