Tuesday, January 10, 2012

Hutang



Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Kisah ini hanya pendapat dan sekadar mengupas isu 'hutang', tiada kena mengena dengan diri empunya blog.


Hutang...pernah berhutang? hampir semua antara kita pernah berhutang. Hutang dengan jiran, dengan bank, hutang rumah, hutang PTPTN. Banyak sangat benda yang dihutangkan. Semua tau apabila berhutang wajib kita membayarnya kembali. Jangan ambil ringan perihal hutang. 



Zaman sekarang ni ramai yang macam tak anggap berat soal hutang. Kenapa ye? macam tak wajib bayar je pada mereka. Sampai si pemiutang pula naik malu nak minta hutang. Kalau sikit mungkin semua orang sanggup halalkan, kalau dah makan ratus-ratus dan ribu riban siapa sanggup diam diri kan?


Paling pelik, mereka ni dah la takmo bayar hutang, siap buat perangai sombong berlagak pula tu. Tahan hati je lah dengan orang macam ni kan? Berhutang pandai, bayar liat. Dia ingat dia saja pandai pakai duit. Orang lain ni tak tahu guna duit ke?





Ada hutang?sila bayar dengan segera ye! Mana boleh lupa kita ada hutang.



www.tips-fb.com

9 comments:

KizMySeLf said...Reply To This Comment

hutang wajib bayar..

CintaKhadijah said...Reply To This Comment

sekarang sy tgh mmburu si pemiutang.. memang naek segan nak mintak. =="

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

ada MZ.. ptptn jek.. hehehe.. tggu surat je dri Ujrah tu nak kena mula bayar.. 170 sebulan.. huhu

Cik Puan Bunga said...Reply To This Comment

Oh PTPTN....

eiela said...Reply To This Comment

saya ada hutang dgn PTPTN, huhu memang tiap-tiap bulan peruntukan utk bayar.

Woofer Storm said...Reply To This Comment

jangan lupa bayar hutang,hutang tetap hutang,..

#sy pun kena bayar hutang ptptn tiap bulan,lama lagi nak abis ni.hehee

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

saya ada hutang...hutang dengan ptptn..hutang dengan bank..hutang dengan supplier....waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah banyak nyer utang kita...sapa yang baik hati meh tolong bayarkan hehehe

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

hutang??
dapat gaji je terus bayar hutang dlu..
selebihnye baru leyh nak wat benda lain..hihi

deno said...Reply To This Comment

alamak! bila kerja baru bleh byr hutang mara.. nak buat mcm mana, blaja asyik tangguh je, blaja pun belum habis... sedih tol..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...