Friday, January 6, 2012

Kesempurnaan

Assalamualaikum. Salam jumaat buat semua. Sebagai insan yang sedar diri mereka hanya hamba ciptaan Allah pasti tau tiada siapa yang sempurna sebenarnya. Dalam perhubungan kasih mahu pun persahabatan usah dicari kesempurnaan kerana sampai mati pun kamu akan tak temui itu. Sedangkan diri sendiri pun tidak sempurna. Sesuatu hubungan ysng ikhlas perlulah demi pencipta,tiada niat lain. Ikhlaskan hati dalam perhubungan kasih atau persahabatan agar tidak muncul kekecewaan di hatimu kelak kerana si dia tidak sempurna di matamu. Jadilah pelengkap bagi kekurangan dia agar sama- sama menuju destinasi sama dan mencapai kesempurnaan abadi.
www.tips-fb.com

14 comments:

Woofer Storm said...Reply To This Comment

sy akui saya tidak semprna ummi..

#salam dari bumi malaysia..

Maii said...Reply To This Comment

nak cari yang sempurna tu memang tak adaa kan
sedap mata memandang turun ke hati suka hehe

zalin onceitalk said...Reply To This Comment

setuju kak..manusia banyak kelemahan..

diana said...Reply To This Comment

itu sebaiknya..terima dia seadanya untuk saling melengkapi..

Kakzakie said...Reply To This Comment

Walau kita tidak sempurna namun mencari yg terbaik sebelum Allah menjemput kita...

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

saye terima seadanya..
macam penah dgr je ayat tu.. :)

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

tula kite y kne menyempurnakannye

azwa amani said...Reply To This Comment

amani selalu rasa diri ni langsung x layak untuk si dia... terlalu banyak kekuarangan untuk dpt yg baik..

Woofer Storm said...Reply To This Comment

selamat malam dari malaysia ummi.

kalau kat malaysia malam,kat qatar waktu apa ea?maaf ummi,soalan bodoh sikit^^

Pia said...Reply To This Comment

"ikhlas...kebetulan smlm akak dgr Tanyalah Ustazah(tv9)pasal topik ikhlas baru akk tau selama ni byk yg akak tk ikhlas,yer lah kdg2 ada gak termerungut,termengungkit...astaghfirullah...kalau dlm hubungan kasih atau persahabatan pun lebih2 lg lah kena ikhlas...niat mesti kerana Allah..."

dayang said...Reply To This Comment

no body perfect kan sis :)

Papa Mifz said...Reply To This Comment

tiado seorang pun yg sempurna kan..

eiela said...Reply To This Comment

takde seorang yang sempuna melainkan DIA.

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

nobody's perfect kan kak.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...