Thursday, January 12, 2012

Kesihatan



Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Saya sangat perasan kesihatan saya merundum teruk sejak akhir-akhir ni. Mungkin kurang tidur buat saya makin teruk. Sakit kepala yang teramat sangat amat mengganggu saya. Tapi saya masih boleh senyum ketawa dan menguruskan sikit-sikt urusan rumah. Masih boleh masak simple untuk mereka. Simple boleh la, untuk alas perut.




Kadang-kadang teringin nak buat kuih karipap lah, itu ini. Tapi kesihatan tak mengizinkan. Buat mudah-mudah ikut kemampuan diri sajalah. Malam tadi syafiq tidur agak lena. Dalm 4 kali saja dia bangun kalau tak silap saya. 




Saya terfikir, bila kesihatan terjejas, kita sentiasa mahukan kesembuhan. Saya cuma pernah menadah tangan sekali je mohon kesembuhan. Saya malu untuk meminta Allah sembuhkan saya kerana saya rasa tak layak meminta dariNya. Mungkin kah saya perlu berdoa agar saya cepat sembuh...ye, saya perlu berdoa agar tidak bergelar hambaNya yang sombong kerana tidak mengadu pada Allah kan?






www.tips-fb.com

5 comments:

azwa amani said...Reply To This Comment

amani pun sama kak.. kurng tidur memang cepat sakit..

-mohonlah pada dia.. jangan jadi hmba yg takbur kerana tidak meminta :)..

Woofer Storm said...Reply To This Comment

doakan semoga ummi sihat2 selalu hendaknya..amin3

#sebaiknya kepada allah kita mengadu.kan ummi??

Izan Ishak said...Reply To This Comment

Allah lagi suka kalau kita byk2 berdoa n memohon kesembuhan dariNya...

izan doakan miza cepat2 sembuh ye... dapatkan rehat dan tidur yg cukup tau!

Peri PiA said...Reply To This Comment

tepat sekali kepada Allah kita mengadu n meminta walaupun pia pon rase diri sendiri tak layak meminta pada Nya

semoga LM cpt sembuh,jage diri ya

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

kakak jaga kesihatan tau..
kalau dah xckup tido tu try cari mase tuk topup semula..hiihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...