Thursday, January 12, 2012

Lupa Hari, Sumaiyah Dan Pau Gebu

Assalamualaikum,salam sejahtera semua. Hari ni hari khamis ke? Saya dah tak ingat hari,huhuhu. Sebenarnya saya lewat bangun hari ni. Malam tadi hubby main tenis, anak yang besar 2 orang tu main basikal sambil tengok ayahnya. Aqilah teman ummi. 



Apa yang pelik saya siapkan baju kemeja untuk suami sebelum tidur untuk kerja hari ni. Lagi pelik dia pakai baju tu. Bila buka facebook orang sebut hari ni khamis saya kaget. Sepatutnya suami pakai t-shirt dan jeans hari ni. Saya rasa dia pun tak ingat hari ni khamis. Eh ye ke khamis? Memang saya tak pasti ni. Adoi makin pelupa saya ni. 



Malam tadi saya buat pau. Saya suruh Sumaiyah yang uli,gebu dan cantik. Tapi bila saya kukus dan makan saya rasa tak sedap. Saya agak shortening saya dah tak elok. Akhirnya saya buang 25 biji pau gebu tu. Sebiji dah selamat dalam perut comel saya. Shortening tu macam dah tak elok,saya risau mereka keracunan atau lupa hari macam saya,hahaha. Apa pun,sumaiyah hebat menguli. Petang nanti saya nak minta sumaiyah buatkan donut. Lupa nak bagitau,sumaiyah tu nama bread maker saya. Hadiah dari suami tempoh hari.


www.tips-fb.com

24 comments:

Peri PiA said...Reply To This Comment

hihi,BM rupenya

xpe,cube lagi ye LM...Sedih juge terpakse buang pau gebu2 tu

intan_blur said...Reply To This Comment

salam LM..
pasal eczema tuh..kite kene try kan..
tp eczema ni kene pantang..daging x blh..seafood xblh..dia kene bg sur jek..

nnt LM.. MASUK LA group eczema ni..

http://www.facebook.com/#!/groups/ekzema/?notif_t=group_activity


mcm2 dorang kasi pendapat..
skrang makin teruk..mcm2 penyakit

Izan Ishak said...Reply To This Comment

hikhik...baru nak tanya sumaiyah tu siapa. rupannya BM miza... ingatkan jiran sebelah umah.

Cikpuan rara said...Reply To This Comment

adoiiii ngat kan sumaiyah tu sape kak.hehehe akk ni buat lawak lah.hmm mmg rara pon lupa sbb cepat sgt hari berlalu skrg.

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

lorr..ingatkan sumayyah tu orang gaji akk..hihi..
t ank pinjam sumayyah ek kak. :)

diana said...Reply To This Comment

ingatkan LM dan ambik pembAntu rumah nama sumaiyah..ekekke

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA said...Reply To This Comment

saya pun selalu jadi mcm tu.. selalu lupa hari dan tarikh hehe

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

sumaiyah tu BM ka?adoi..budak ni...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Peri PiAye pia..mmg sedih

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@intan_blurterima kasih info ni ye.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Izan Ishakhihihi..bertuanhnya jiran nak bantu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Cikpuan rarahik3

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@.: iEyLa :.keh3...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@dianani pembantu dapur..hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@ADZA IRDAWATI aka MAK DARAbetu; tu sis..masa terlalupantas berlalu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™adoi..mujur tak dpn mata, klu tak dah kena cubit ka?

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

LM.. rajinya awak...hehehe...

Anak Ulu Cheka said...Reply To This Comment

kita dah semakin hampir kepadaNya :)

miss fiza said...Reply To This Comment

nak pau tuuuuuu :D

YAYA AZURA said...Reply To This Comment

baru yaya nak tanya sape sumaiyyah..hihi..ingatkan jiran sebelah rumah..haha..BM rupanya...

tp nak tanya jugak, nape pilih nama Sumaiyah ? ^_^

THE LEKAT LEKIT STORY said...Reply To This Comment

sejak jd surirumah ni sy pn selalu lupa hari.. kekekekeke

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kakak ingatkan sumayyah tu jiran baru dik... hihi... pembantu kat dapur kisahnya. Sayang terbuang pau tu...

ieda said...Reply To This Comment

aloor dikk sayangkan 25 pau tuu buang macam tuu je ..
x per , next time cube layie! ;)

fRaMe+LenSeS said...Reply To This Comment

adk igtkan sapa la sumaiyah tu. bibik ke. eheheh tettt :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...