Wednesday, January 18, 2012

Mengecek



Assalamualaikum dan salam sejahtera.




Tau apa tu mengecek? meminta-minta orang punya. Biasanya bab makanan kita panggil mengecek. nampak orang makan mesti nak rasa, tak malu segan minta walau tak dipelawa.




Adik syafiq dah dekat 6 bulan. Sekarang dah pandai ketap bibir dan buat mata juling-juling pandang akak dia makan. Nak mengecek la tu....amboi, gigi belum ada dah pandai nak makan ke dik?




Budak ni pun satu, suka makan depan baby, kadang-kadang kesian tengok baby terjilat-jilat dan telan air liur tengok orang makan. Paling kesian bila dia pandang nasi di tangan ayahnya sampai ayahnya menyuap. atas bawah dia pandang. Macam paham je kan? Kesian....




Kadang- kadang pihak suami jadi tak malu terpaksa mengecek buah mangga orang tak kenal sebab isteri yang mengandung nak juga orang tu punya. Takmo yang beli. Wahai isteri, mengidam tak salah..tapi biar berpada. Kes ni pernah terjadi ye, jaga air muka suami dan diri sendiri. Tak terjejas anak dalam kandungan kalau tak makan benda tu pun. Kalau nak pergi cari kat kedai ....hihi. 


www.tips-fb.com

15 comments:

A'ishah Kamaludin said...Reply To This Comment

Tulah, orang selalu cakap kalau wanita mengidam kita tak tunaikan, anak die nanti meleleh air liur. Betul ke?

Saya ni masa mengandung, semua dapat. Still anak meleleh juga

Umi saya cakap, meleleh tu sebab otak die x sempurna lagi. Nanti dah besar sikit oklah tuu

Wira Chomel said...Reply To This Comment

mengecek ni setahu saya boleh guna jugak untuk maksud mengurat kan? sebab sy org kelate..

Wira Chomel recently posted Eksklusif: Kucing Pertama Berjaya Main Bola di Piala Dunia!

missSenget said...Reply To This Comment

lama dah rasa x guna perkataan tu sis..


hehehehe...

Peri PiA said...Reply To This Comment

alahai ,btl tu blh beli sendiri

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Alahai siannya.... 6bln dh buleh mkn nasi bubur tu.... Hehehehe

Izzah said...Reply To This Comment

Budak bam bam tu belum jumpa auntie Liza lagi tu...nanti dah jumpa...tau lah auntie Liza nak buat apa..hermmm!
p/s: bilalah auntie liza ada rezeki nak tambah baby...lama dah mencuba nie...

intan_blur said...Reply To This Comment

slm lydia..n selamat pagi ;)
smoga harini lydia sntiasa diberkati..
hehhehehe...dlu intan suke mengecek..skrang ank pulak ikut

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

lame xdengar perkataan tu..
mengecek..hihi..
cian baby..kalau dekat mesti dh laju tgn die capai mknan tu.. :)

diana said...Reply To This Comment

TU BUKAN NGIDAM TU..TU NGADA2..EKEKEKE

http://infonewbie.com said...Reply To This Comment

kesian kan tengok baby mcm tu, ke atas ke bwh dipandangnya org mkn.

zulkbo said...Reply To This Comment

salam..
kecek jangan tak kecek..

MINTAK CIKIT?

:)

Orang Kelantan maksud KECEK nih
bercakap kan..?

Izan Ishak said...Reply To This Comment

wahhh... baby shafiq dah tak sabar nak makan lah ummi...

hikhik... baru2 ni isteri sepupu izan yg tgh mengidam sanggup berkali2 pergi umah jiran sebelah umah mak semata2 nak beli petai. laki bini mengidam gamaknya tu...

Iza Teratak Usang said...Reply To This Comment

Assalam..
Tak pernah lagi la nak yang orang punya, malu ooo...

Baby iza pun sama, suka tengok Alongnya makan tak berkelip mata. Selalu bagitau dia, sabar lagi 2 bulan..

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

ala sian kat adik syafiq ye...

eemm..betoi kata diana tu...hehehe..

deno said...Reply To This Comment

syafiq da besar.... tak lama lagi bila tumbuh gigi bleh nak makan nasi... heeee :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...