Sunday, January 8, 2012

Roti Naik Jadi Roti Siput Godang



Assalamualaikum....


Projek meroti pagi tadi agak mengecewakan saya. Akibat tersilap bijak sangat langkah  tercampak telur dalam adunan roti saya akhirnya hasil roti saya kurang memuaskan hati walau elok kembang dan lembut.


Resipe asal dari blog CMG memang nampak cantik roti tu. Tapi..gatal tangan tercampak telur sebab saya sangka saya lupa tulis telur dalam resipe tu terus buat roti saya terlalu kembang. Bila saya tengok kembang sangat saya tak buat bentuk bulat, saya lilit belit dia macam bentuk siput. Tapi melambak juga roti saya macam siput godang kat bendang pun ada juga, huhuhu.


Roti paling lucu bentuknya yang saya pernah buat...huhuhu.


Roti saya memang tak cantik..geram je tengok...huhu. Takpe..lusa saya buat lagi. Apa pun saya bersyukur hasilnya tetap lembut, gebu dan sedap. Cuma terlebih kembang saja pada pendapat saya. Makan bersama kopi panas memang menawan!






Terima kasih buat CMG kerana sudi berkongsi resipe, lepas ni nak cuba buat roti kentang pula..hehehe . Selamat hari lahir saya ucapkan buat CMG moga beliau diberikan kesihatan yang sentiasa baik dan terus maju dalam apa bidang yang dilakukan. Amin...



Lupa nak cerita...adunan roti siput godang saya ni adalah adunan dari resipe roti naik dari blog CMG, bagi penggemar roti silalah cuba, hasilnya amat memuaskan hati. Salin resipe dalam keadaan segar ye, takmo salin dalam keadaan mengantuk macam saya, nanti tak yakin apa yang kita salin dan akibatnya roti naik terus jadi roti siput sebab pandai-pantai letak telur..hahaha.




www.tips-fb.com

17 comments:

sumaiyah mokhtar said...Reply To This Comment

aslkan sedap pun boleh :)

azwa amani said...Reply To This Comment

nampak sedap je tu sis..

sarah mohamad said...Reply To This Comment

HEHEHE Takpe kak, tak menarik tapi kalau sedapp .. makann jekk. HEHEH

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

ok la tu...janji sodap kan...tak la teruk sangat pun...

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Hehehe, janji sedap... :D

diana said...Reply To This Comment

Lm kalau bakar roti pakai oven biasa je ke atau microwave tu??saya tak pernah buat roti ..tak arif bab bakar membakar ni..

Kalamhati said...Reply To This Comment

siput godang pun lawa pe..hehe janji sodap adik!

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

yang penting sedap.juri2 masterchef xmarah nya.hihih

putERi-kAtEk said...Reply To This Comment

ok je nampak tu..nanti nak try juga lah.:)

(Arra Ahmad)

YanaMIB said...Reply To This Comment

tingin tau nk masak2 cemni..tp nk tggu ada meja bsr proper sket br syiok nk msk2..klu x kena uli2 segala ats lantai sbb kabinet dapur x cukup space..kehkehkeh =P

Belalang hijau Perisik said...Reply To This Comment

lakukan kesilapan pada percubaan pertama, biasa la tu... hehehe

Citarasa Rinduan said...Reply To This Comment

asal rasanya nyami..
kak pun mau makan...

PS: winduuuuuuu

Woofer Storm said...Reply To This Comment

jangan tengok rupa bentuk,ni mesti sedap ni kan ummi^^

azian said...Reply To This Comment

heheheh...
kak, siput godang ek???
pest di paddy hoccay....
heheheheh

Izan Ishak said...Reply To This Comment

rupanya tak pentinglah LM...asalkan rasanya rasanya mabeles! hehe...

Peri PiA said...Reply To This Comment

Hihi,biasa la tu LM nti dah selalu meroti mesti gebu2 cantik2 ;)

ciayok2

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

hurmm..teringin nak rase roti handmade dr akk.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...