Tuesday, January 31, 2012

Sejuk Tapi Buat Donut



Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Pagi tadi dah panik sebab tak tau nak buat apa nak hadiri majlis perpisahan kak zue. Kak farah hantar msg pukul 6 pagi buat saya kelam kabut. Akhirnya berangan nak buat donut. Saya curah bahan dalam sumayyah bread maker saya dan terus tidurkan syafiq sebab dia makin meragam.




Tersalah picit punat...hambek, sejam sumayyah uli donut LM. Adoi, memang parah. Saya bentuk kan dan biarkan dia naik. Paling malang mungkin sebab cuaca sejuk saya tunggu sampai jam 8.30 pagi donut saya masih tak boleh goreng sebab tak naik-naik.



Panik sangat, mujur bila buat status kat facebook lela-lelord  suruh simpan dalam oven biar dia cepat naik. 5 minit lepas tu terus boleh goreng dan donut menggebu cantik. Alhamdulillah...status remeh saya ada juga yang ambik peduli dan sumbang idea. Tq lela...love u ketat-ketat. Saya sampai sejam lepas majlis bermula, usrah dulu baru majlis perpisahan. Syukurlah masih sempat mendengar ilmu dari ustaz tadi.




Donut saya tak cantik sebab takda acuan..hehe



www.tips-fb.com

11 comments:

aimaniman said...Reply To This Comment

sedapnya.. buatan tangan sendiri le sebenarnya yg paling cantik dan paling sedap di dunia,.. sbb unik dan satu2nya kat dunia

ummi_khalish said...Reply To This Comment

bestnyer donut..LM,mintak sepiring..hehehe

diana said...Reply To This Comment

saya pun kalau buat donut tak pakai acuan ..main bentuk sendiri je..sebab dah selalu buat jadi teror la..muntah Lm baca komen ni..kan?muahahah..

saya pernah buat donut,lepas tu suami kesian kat saya yang berpeluh kat dapur dia pasang kipas angin punye la kuat..last2 donut tak naik..hehehe..tutup kipas tak sampai 5 minit dia naik pulak..rupanya dia tak boleh sejuk..

Kalamhati said...Reply To This Comment

very de gebus mcm adik syafiq!hihi
ni kira dah jadi dah ni adik..bestnyeee

Kalamhati said...Reply To This Comment

very de gebus mcm adik syafiq!hihi
ni kira dah jadi dah ni adik..bestnyeee

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Janji sedap... Anak akak nak skit... :D

deno said...Reply To This Comment

rajin akak buat donut... deno kalo nak donut beli kat kedai makngah sebelah umah je... hehe

Al Meister Ex a.k.a MASTERX a.k.a Amin Abjad said...Reply To This Comment

wahh..donut..:)

http://memories2dream.blogspot.com/

Lelord said...Reply To This Comment

hehehhehe bile2 free nak cuba resepi donut LM

YanaMIB said...Reply To This Comment

waa tiba2 tingin donut..donut panas mmg sedapppp!! nyum nyum

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

ooh donut x boleh time cuaca sejuk ye..shida dah lama x menguli donut nie...sama la kita shida pun x pakai acuan tp shida terap2 kan nya guna gelas lubang cucuk2 dengan jari...

nak donuuuuuuuuuuut miza tu jugak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...