Monday, January 9, 2012

Syafiq Dah 5 Bulan



Assalamualaikum....



Alhamdulillah budak tak cukup hari lahir ni dah 5 bulan lebih pun. Budak kecik mana lagi kalau bukan syafiq. Syafiq dah la lahir terlalu awal dari tarikh jangkaan sampai ayahnya pun takda di sisi ummi saat kelahiran, lahir hanya 2.65kg sangat kecil dan jaundis sampai berminggu-minggu.




Berbesen air mata jatuh masa dalam pantang, memang menduga betul waktu melahirkan syafiq. Alhamdulillah sokongan suami, dan mereka yang tersayang termasuk korang semua pembaca blog ini syafiq membesar dengan sihat.






Dah 8 kilo lebih, 5 bulan lebih dah sekarang...Alhamdulillah. Adik dah ketul-ketul cam ahli bina badan..hehe. Mirip wajah ummi seperti yang ummi selalu inginkan, angin pun macam ummi. Dia sangat peramah, suka tersenyum dan suka merenung wajah ummi. Kalau saya dukung dia pasti dia renung wajah saya...hehe. Suka tarik rambut ummi, sangat tangkas...tak boleh makan dan minum dekat dengannya, nanti habis dia capai.




Suka angkat kepala bila dibaringkan. Tengok gambar tu...disuruh baring dia masih angkat badan macam orang buat sit up..huhu. Bangun tidur pasti terus senyum. Nak tidur pun kalau dia separa sedar saya suka senyum padanya, pasti dia balas senyum saya walau matanya dah hampir tertutup. Orang separa sedar boleh senyum lagi rupanya...hehehe. 




Psst: kadang-kadang saya sampai lupa makan sebab layan syafiq. Sekarang ni syafiq suka teman saya di dapur. Saya meroti atau melaopis kek dia tunggu sambil senyum lebar. Oh, senyum lebar tu memang perangai ummi dia juga, tapi kat umah la..kat luar kena sopan sikit okey! hehehe.




www.tips-fb.com

27 comments:

Wanieys Hashim said...Reply To This Comment

comey & bam-bam la syafiq...
meh acik cubit pipi sikit...hikhik

Muzel Zay said...Reply To This Comment

kak..mmg syafiq ikut muke akak la..eheh..debab nye die..cumel!

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

hope baby sentiase sehat dan membesar dengan gembira... :)

Cikpuan rara said...Reply To This Comment

seyes mcm muka akk taw.

Papa Mifz said...Reply To This Comment

mesti terasa bila dukung baby comel ni kan...

diana said...Reply To This Comment

Lm besalin kat sini kan???
tak nak ke cuba bersalin kat sana??

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Wanieys Hashimmeh la acik cubit pipi sayer...ummi pun selalu cubit2

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Muzel Zaysama kan muzel?hehehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@.: iEyLa :.amin..akak pun hrp begitu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Cikpuan rarakan kan kan?akak pun perasan cam muka akak..hehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Papa Mifzsgt terasa..smpi perasan cam lengan saya dah berketul2.keh3

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@dianahehehe..time bersalin dulu semua blk cuti, takda saper nak urut.so saya blk bersalin kat tanah air je.

azwa amani said...Reply To This Comment

lepas rindu kat tembam tu.. huhuhuhu :) comel betul lah kak

ieda said...Reply To This Comment

aloor syafiq semakin keletah lah ye .. ada iras2 LM ye .. ;)

masmurni said...Reply To This Comment

sekejap saja masa berlalu....

Rtp Farra Arisha said...Reply To This Comment

kisses and hugs to syafiq! :***

JIJI YU said...Reply To This Comment

tomabmanya anak sedara itteewww...akak..ejaan rumi tu tak penting..asal bacanya betol je..ejaan arab tu penting..so tak kesah la y ke h

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

hehehehhe..syomelnya dia...tembam..

Peri PiA said...Reply To This Comment

Alhamdulillah.aololo dak comel shuke senyum :)

Kalamhati said...Reply To This Comment

alolooo gigit pipi dia!gewammm

KuNanGKuNanG said...Reply To This Comment

tembamnye..geram tgok..kalau 8 kg ni sy nak dukung pun xlarat.he3..moga baby sihat2 slalu..:)

Suara Kalbu said...Reply To This Comment

huk alohhhhhhhhhhhhhhhh dak Syafik..nape lah tembam sagngat ni. Gigit pipi tu kang

-Sara- said...Reply To This Comment

same ngn my 2nd baby pon deliver awal 27 hari..kecit sgt2.. 2.13 kg jee..jaundis sampai sebulan lebih..now, alhamdulilah dah sihat n bam bam jugak ;)

Rozuan Ismail said...Reply To This Comment

udah besar syafiq ye

Izan Ishak said...Reply To This Comment

wahhh...adik syafiq membesar sgn sihat skrg! bagusnya teman ummi masak2 kat dapur ye.. nnti kalau mulutnya dah riuh mesti ummi pun tak terlayan kan...

geram rasa nak aje cubit pipinya!

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

comelnya..nak cubit pp leh x?geramnya..

nida husna said...Reply To This Comment

alahai comelnyaaaa syafiq. rindu kat anak buah. sobsss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...