Tuesday, January 17, 2012

Ummi...Boleh Tak?-Maisarah



Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Memandangkan saya sangat busy hari ni dan esok makan saya plan esok saya nak bekalkan cuma roti saja untuk anak-anak yang bersekolah tu. Mudah dan ringkas. Cepat saja nak sediakannya.



Tapi, pulang dari sekolah tadi Maisarah tanya saya. "ummi, boleh tak esok ummi bawakan nasi dan ayam goreng?" Saya cuma jawab boleh..."tapi nak ayam goreng saja ye, tak mau kuah" tambah maisarah lagi. Saya cuma jawab okey....



Nampaknya esok pagi-pagi saya perlu bangun goreng ayam dan masak nasi. Esok dia ke sekolah jam 6 pagi. Maka saya perlu bangun lebih awal dari biasalah nampaknya. encik suami pergi kerja jam 5.30 sebab perjalanan makan masa sejam setengah. Maka bila plan nak bekalkan anak saya perlu bekalkan suami juga. Pukul berapa saya perlu masak nasi sebelum suami pergi jam 5.30 pagi?



Jawapannya....pukul 4.15 pagi. Nasi dan lauk. Tapi kalau saya bijak saya sediakan bahan pada waktu malam dan esok tinggal masak nasi, goreng ayam dan sayur saja. alahai anak, macam-macam keinginan kamu ye. Anak pun macam saya nak makan itu dan ini. Ngikut perangai ummi lah tu ...hihi


P/s: visa belum siap, apakah rancangan kami gagal?
www.tips-fb.com

9 comments:

diana said...Reply To This Comment

kalau anak2 mintak tu maknanya mereka lebih suka masakan kita kan LM??

Kalamhati said...Reply To This Comment

ummi mithali..=)

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Gitulah kerenah anak2, tu belom syafiq pandai meminta2... Hehehehe


Mg dipermudahkan segala urusan LM.... Ameennn

Izan Ishak said...Reply To This Comment

untung maisarah ada ummi yg sangat rajin. pandai dah minta bekal yg best2 ye...

hawiz said...Reply To This Comment

sweet maisarah..untung kn..

cik violet said...Reply To This Comment

wah mcm2 maisarah mintak ea..hehe..

pengorbanan ibu kene bangun seawal pagi..:)

Peri PiA said...Reply To This Comment

nak jadi mcm LM bgn pagi2,pia nak dkt pkl 6.40 baru bgn

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

untung maisarah dapat ummi yang rajin camni...hihi
adik doakan segalanya dipermudahkan tuk akk dan family~

deno said...Reply To This Comment

beruntung anak akak ada umi yang perihatain dan baik hati.... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...