Monday, January 16, 2012

Waffle-Cream Cheese Rasberry




Assalamualaikum dan salam sejahtera




Bangun pagi tadi saya buat waffle untuk bekalan anak-anak. Tak sempat nak buat yang berat-berat, ringkas saja untuk mereka. Cream cheese rasberry waffle. Pink lagi okey! Korek-korek resepi blog noorsha, jumpa cream cheese waffle...saya tambah perasa rasberry tadi.


Jom semak resepi:

11/2 cwn tpg gandum
2 biji telur
sesudu teh garam
2 sudu butter cair /minyak masak-saya pakai minyak bunga matahari je 
sesudu teh esen vanila
sesudu kecil serbuk penaik-saya agak-agak je tadi.
secawan susu segar
3 sudu besar gula
80-100 gram cream cheese.-saya letak 3/4 cwn je tadi.tak sempat nak timbang.
satu sudu besar perisa rasberry
satu sudu kecil pewarna merah



Ini resepi yang saya guna pagi tadi. Kalau nak tengok pelbagai resepi menarik boleh ke blog noorsha ye...memang banyak resepi menarik di sana. Gambar yang menggiurkan...hehehe. Buat sha, tq sudi berkongsi ye, sangat sedap.




Waffle saya masak tak sekata, nak cepat tak sempat nak ikut petua sha bagi biar dulu sampai berbuih baru tutup. Buat kerja kelam kabut pagi-pagi memang macam tu lah.... 




Alhamdulillah anak-anak suka. Tadi saya sapu kaya saja.




www.tips-fb.com

16 comments:

Cikpuan rara said...Reply To This Comment

ok,nk curi resipi.hehehe thanks kak.

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

pagi2 lagi dh dapat waffle..
sayang nye nak makan bile orang tu bagi hati kat saye..
sayang sngt2 kt die..hihi

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

fuhh..nak jadi anak LM gak la camni..eheh...hehehe

azwa amani said...Reply To This Comment

ishhh.. akak ni memang suka mencuba lahh.. huhuhu.. :P jeles plak amani tgok. :))

Tina Othman said...Reply To This Comment

wah sedapnya, teringinnya lah nak ada wafer maker mcm ni

ieda said...Reply To This Comment

wah ok lah nie dikk
kalau anak2 akak , akak pandai je buat
mauuu ari2 dia nakk ! ;)

AMMAR YASIR said...Reply To This Comment

Comelnya waffle ni. Bentuk love.

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

sedaaaaaaaap nya..nak peanut butter punya...dengan coklat..nanti buatkan utk shida ye

kakchik@ella said...Reply To This Comment

Adik, sedapnya. Akak suka makan waffle tapi tak pernah buat sendiri. kagum la dgn adik.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

betoi kata KC kakD pun suka mkn ja buat sendiri belum pernah lg...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...Reply To This Comment

my feveret...

nk jadi anak angkat bleh?? bleh mkn hari2 hihihi

Rozuan Ismail said...Reply To This Comment

first time jumpa bentuk love

nOOrsha said...Reply To This Comment

salam... nmpak sedap waffle ni lg2 tambah perasa raspberry...time kasih ya sudi mencuba..Alhamdulillah, tumpang seronok bila anak2 suka.. time kasih jugak sbb promote blog sy disini..alahai segan plak sbb blog tu x seberapa mana pun...:) apepun tq banyak2 :)

lieynanilaz said...Reply To This Comment

bentuk tu yg memikat hati anak-anak....:)

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

seksi waffle akak

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Sempat tu...hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...