Saturday, February 4, 2012

Adik Adlan Syafiq-Semua Benda Nak Makan



Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Apa khabar semua? Adik Syafiq dah 6 bulan, mula menangis jika orang makan tak bagi dia. Dah tau orang makan tak pelawa dia agaknya. 



Sekarang ni LM risau nak tinggal dia tanpa pengawasan sebab dia suka masukkan apa saja dalam mulut. Tengok benda warna menarik je dia cuba nak ngap...tengok gambar ni.






Korang ingat tikus je suka gigit kotak pensil warna? Kalau kotak pensil warna rumah LM koyak itu bukan kerja tikus tapi kerja adik adlan syafiq ...hehe. Bahaya betul dak kenit ni. Mujur cepat sedar kalau tak....






Ada anak kecil perlu lebih prihatin. Jika tertelan benda merbahaya akan jadi buruk akibatnya. Hati perlu curiga selalu. Mata perlu mengawasi pergerakan dia. 


P/s:seronoknya lihat perkembangan adik syafiq..kadang-kadang terasa dia lebih matang dari usianya...huhu
www.tips-fb.com

16 comments:

Hiro said...Reply To This Comment

alolo..comel..

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

sume bende die nk rase pakai mulutnye

tu mmg proses pkembangan die

akak kne pantau jela

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Ahahaha..... Tergelak akak tgk gambo bb syafiq tu... Noti..noti.... :)

Izan Ishak said...Reply To This Comment

betul tu..kena awasi tiap gerak gerinya tau miza... takut dia tertelan benda yg kita tak perasan...

hehe... suka gigit kotak pensel warna ye...

Eyeme said...Reply To This Comment

huhu..seronok jugak tgk anak akak dh membesar..mmg dah 6 bulan je kena lebih sikit perhatian tu kan kak?akak dh kena start tmbh stamina dh..hihi

adele said...Reply To This Comment

makan dik..jgn tak makan..hehe

budak2 kecik gatal gusi nak tumbuh gigi..kenalah gigit2 selalu :D

ieda said...Reply To This Comment

aah bila mereka tgh meningkat naik dan membesar nielah kena beri perhatian penuh kan ;)

Muttallif said...Reply To This Comment

Betul betul. Sebab tu saya kalau menjag abudak2 yang suka "Ngap" memang tak suka. Sebab Asal ada yang best je ngap. Kotak dia ngap! Kaki pun Ngap! mangkuk tandas pun Ngap! hadoiii..pening!

Cik Sara said...Reply To This Comment

hehehe..comel..semuanya dia nak masuk mulut ek..

Kalamhati said...Reply To This Comment

hehe dia gatal gusi tu..=)

Melor said...Reply To This Comment

saya baca tampalan ini

Ain Dzaya said...Reply To This Comment

tensng ati tengok dak kecik!

Dihimpit lelaki lelaki. Dilema!

Mohd Sukur Ibrahim said...Reply To This Comment

LM...sekejap je anak dah besar..jaga anak elok2 yer..semoga dia bakal khalifah di bumi allah...

siMpLY nana said...Reply To This Comment

Sama dgn ank kita dlu, sampai mak sedara suruh taburkan halia yg telah dipotong kecil2.nnti bila dh temakan byk kali, misti dia serik dah nk mskkan brg dlm mulut lg...

Cik Ina Do Do Cheng said...Reply To This Comment

betul tu kalau ada ana kecik mata kita ke cekap, dorang ni tangan ngan mulut sama cekap. nanti dah umur dorang 4 tahun dah kurang sikit.

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

pasni leyh tlong kakak kaler2 buku die.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...