Wednesday, February 22, 2012

Asam Pedas Ayam-Nyonya Style



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Semalam tengok adik nadh saya masak asam pedas nyonya style membuatkan rasa mengidam saya membuak-buak nak makan masakan tu. Kebetulan memang sedang buntu tak tau nak masak apa ayam yang ada. Tengok adik nadh masak nampak menarik laju-laju lepas tu saya pula yang masak menu tu.



Saya cuma menggunakan bahan yang ada saja di rumah. Kebetulan memang dah teringin sangat nak makan saya masak saja lah walau kekurangan bahan. Saya mengikut resepi cikgu masak saya CMG. Jika sesiapa berminat nak cuba resepi mudah dan sedap ni bolehla klik ke blog  Cik Mat. Walau pun saya tak letak buah keras tapi rasanya memang dah enak. Kalau letak buah keras lagi best, kuah pun lebih pekat jika kita letak buah keras. Saya letak bunga kantan sekuntum kebetulan bunga kantan saya masih banyak lagi dalam peti sejuk tu.


Terima kasih buat adik nadh dan Cik Mat atas perkongsian resepi menarik. Moga Allah memberi ganjaran pada kedua mereka yang sudi memberi perkongsian untuk panduan memasak buat kita semua, amin.

www.tips-fb.com

27 comments:

Liza Abu Bakar said...Reply To This Comment

laju2 pos kat umah kak liza.. harap tak rosak le..he..he..

deno said...Reply To This Comment

org cakap asam pedas melaka best... deno biasa mkn asam pedas yg abglong masak, asam pedas terengganu, akak pernah rasa tak? sedap juga :)

diana said...Reply To This Comment

rajin la lm memasak..bila entah saya nak rajin macam ni..heheh

nana said...Reply To This Comment

dah boleh plan masak esok nie...nmpak menarik dan sedapppp.terima kasih sudi share...

missSenget said...Reply To This Comment

sedapnya..

Selalu mcm ni kt umah panggil asam rebus kot..

Asningtiyas Nasdja Putri said...Reply To This Comment

huhu lapar pulak dah ^^ sedapnya

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Liza Abu Bakarkak liza..takut posmen yg mkn dulu.ehehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@denotak pernah mkn deno.akak pernah mkn asam pedas terengganu yg tak tumis tu. lain rasa dia ngan yg ni

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@dianani bkn merajin projek mega diana.ni nak sumbat perut lapar kami je..ehehe

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@nanasilakan awak

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@missSengetkalau kami di johor asam rebus tu tak tumis dik. yg ni dia tumis dulu

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...Reply To This Comment

@Asningtiyas Nasdja Putrilapar dah ke dik?

Azura @ cik buaya said...Reply To This Comment

kecur air liur tgok :) huhu

Rozuan Ismail said...Reply To This Comment

huhu.tgk akak ngan nadh punya pon dah berselera.huhu

Myra Jay said...Reply To This Comment

Pergghhh sedapnyer..

Tak penah makan tp nampak cam sedap giler :)

Iffah Afeefah said...Reply To This Comment

da agak ni sume sal nadh hehe

Cik Ina Do Do Cheng said...Reply To This Comment

lapar perut cik ina tengok asam pedas ayam tu. feveret cik ina asam pedas .

fRaMe+LenSeS said...Reply To This Comment

kak, awat sedapnya ni. ehehe. nak jugak leh? eheheh :D

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Apa beza asam pedas nyonya ngan Johor, akak biasa msk Johor je, x penah msk ayam, sbb mmg x laku kalau ayam, hehehe

Eyeme said...Reply To This Comment

biasa tgk asam pedas pekat..tp biasa la kalau x cukup bhn kan kak..hehehe..sy pun mmg kurang kuah2 ni..hihihi

Ain Dzaya said...Reply To This Comment

kat umah my mom salu masak..yummyy!

psstt...janji ALLAH untuk orang bakal berkahwin ♥

Cik Bambam said...Reply To This Comment

x pernah rasa asam pedas nyonya nie.. selalu mkn asam pedas bese2 jek.. :P

Izan Ishak said...Reply To This Comment

izan pun suka asam pedas nyonya cik ma2 ni tau miza.... sedapnya terasa kat tekak ni haaa...

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

xpernah rsa asam pedas coz takut pedas.hihihi

Peri PiA said...Reply To This Comment

kecur ;)

H.J said...Reply To This Comment

ada kat qatar ke bunga katan tu??haha

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

bestnye dapat share ngan kwn2 kite masak pe kan..
tq tuk resipi2 yg akk letak kat sni.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...