Friday, February 3, 2012

Bermalam Di Taif-Miqat



Assalamualaikum dan salam sejahtera....


Saya sambung episod pengembaraan kami dari qatar-mekah berkenderaan untuk umrah tahun ni. Alhamdulillah kami sampai ke taif pada hari tu hampir jam 9 malam. Masu tu memang dah sangat letih. 



Saya sekeluarga memilih untuk bermalam berhampiran dengan hotel di masjid untuk berehat sebelum kami niat ihram keesokan harinya. Jika kami ihram malam tu pasti tak larat nak buat umrah malam tu juga. Saya ni tak suka berada dalam ihram lama-lama..risau pula hati ni. 
Badan dah letih, dapat cari hotel lepas bagi anak-anak makan bekalan yang masih ada tadi, terus melelapkan mata. Maisarah dan azhad mandi,saya tak larat nak mandi sebab sangat sejuk malam tu. Tidur pun tak lena sebab teramat sejuk..huhu.



Alhamdulillah...bangun pagi dengan rasa berkobar-kobar untuk pergi masjid solat dan berniat ihram. Pagi jumaat yang mulia..jam 7 pagi kami dah berada di perkarangan masjid untuk solat dan niat ihram. Bersambung.....

www.tips-fb.com

8 comments:

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

baca citer LM ni.. buat semangat saya melonjak2 nak sampai sini.. tak tahula ada rezki tak??huhu

mamawana said...Reply To This Comment

Alhamdulillah, seronoknya umrah sekeluarga.

ieda said...Reply To This Comment

seronokj baca kisah LM nie
bilalah akak berpeluang macam LM kan .. insyaallahhh

diana said...Reply To This Comment

lm..tulis panjang sikit..tak puas baca,..heheheh

Suhaili Sarif said...Reply To This Comment

teringin sangat nak ke tanah suci
doakan saya ya kakak :)

saniah said...Reply To This Comment

tak sabar la nak cukupkan tabung nak kesana..:) doa2 akak dpt sampai kesana ya..

Nini Hartini said...Reply To This Comment

Alhamdulillah... sis LM sdg umrah ke? Beruntungnya... moga dipermudhkn sgla urusan...

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

X sabo akak nak baca sambungannya... Asik bercantummm je cite LM nih, hehehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...