Tuesday, February 7, 2012

Buah-buahan



Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Suka makan buah? Saya ni penggemar buah-buahan. Bagi je buah apa saya akan makan. Tapi kegemaran saya adalah mangga dan kiwi. Sejak tinggal Qatar tambah satu lagi, suka strawberry sebab sini mudah nak dapat dan harganya sangat murah. 3 riyal lebih je sekotak. Makanlah sampai muntah pun...(maknanya amat murah dan banyak kat sini). Rasanya sangat manis dan harum berbanding cameron punya. Malah lebih tahan lama saya perhatikan. Kalau kat negara kita, beli beberapa hari dah busuk kan?

Buah...bagi banyak mana pun akan habis. Memang saya gemar kunyah buah. Anak saya pun begitu tak susah nak suruh mereka makan buah. Aqilah ni dia duduk rumah sorang-sorang kalau boring mesti minta buah. Biasanya oren atau epal akan saya potong kecil-kecil dia akan makan sambil layan kartun atau mewarna.




Strawberry pun sama, saya akan potong kecil-kecik dan bagi dia makan. Tak perlu dia ulang alik ke dapur nak buang daun strawberry tu ke tong sampah. Dia senyap maka boleh la saya buat kerja tanpa gangguan kan...hehe


www.tips-fb.com

16 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...Reply To This Comment

bagus tu suka makan buah-buahan.kat cameron strawberrynya cam masamkan .

adele said...Reply To This Comment

salam..
alahai,comel je tgok strawberry tu dipotong bersih..

bagulah anak2 suka makan buah..khasiat yg tak boleh disangkal lg..

;)

Rozuan Ismail said...Reply To This Comment

pergh,strawberry.

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

oh buah setoberiii...

JIJI YU said...Reply To This Comment

seteroberi mmg murah kat sana kan..

My Simple Life With Music said...Reply To This Comment

Wah nampak fresh la strawberi tu kak.. Mesti best kalau dapat makan...^___^

siMpLY nana said...Reply To This Comment

Memang bagus diajar dr kecil kan...dapat jauhkan mereka dari menguyah jajan2 yg tidak berkhasiat...

aDisH.sHidA said...Reply To This Comment

terliur nya shida tengok strwbery tu...

lieynanilaz said...Reply To This Comment

saya hari2 makan buah sebab opis ada pokok buahan..hehe.

H.J said...Reply To This Comment

ruginya...tak minat saangat dengan strawberi ni..haha

Kalamhati said...Reply To This Comment

bestnyee kan stroberi murah je..huhuu

MaYa MustWany said...Reply To This Comment

hehehehe macam..(~_<)

Cik Sibuk said...Reply To This Comment

saya suka makan buah..tapi malas nak kopek..camne tu? huhu

Eyeme said...Reply To This Comment

senangnya nak dpt stoberi kat sana kak...kat sini nak yg sedap kena jugak naik cameron tu kan...hihi

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

kat sni makan buah rambutan je..
untungla orang tu makan strawberry..hihi

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

Yg Cameron nye masyamm.... Anak akak pon suke mkn stoberi neh... Akak beli yg pasar mlm nye, pasa mlm skang ni Ada yg imported, manis dr yg Cameron.... Hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...