Thursday, February 23, 2012

Harga Emas




Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Semalam LM terbaca dalam metrokini tentang harga pasaran emas. Ternyata bagi mereka yang mempunyai duit tak merugikan jika mereka membuat pelaburan emas. Harga emas semakin naik bukan menurun pun. Tak salah melabur dalam perniagaan emas ni.


Apa yang LM baca harga emas pada tahun 2020 STANDARD Chartered Bank menganjurkan  harga emas  akan meningkat kepada  AS160  (RM503) . Di sokong permintaan tinggi dari China dan India.

Mahalnya...masa saya kahwin dulu harga emas baru RM38 segram.


sumber: metrokini/berita harian.


www.tips-fb.com

12 comments:

Miss Butterfly said...Reply To This Comment

eyda tak suke pakai barang kemas. taktau knape. huhuhu~

ieda said...Reply To This Comment

aah dikk
harga emas naik mendadak ..
syukur .. akak masuk gak pelaburan emas niee .. alhamdulillah ..
utk masa depannn ;)

Kakzakie said...Reply To This Comment

Pelaburan emas memang baik. Dalam al-quran pun dinyatakan bahawa di akhir zaman kelak emas dan perak akan menjadi satu tarikan manusia hingga ada yang lupa. Sah dan nyata sekali...

Rain said...Reply To This Comment

maslizah si cantik rupawan
emas di pakai sigadis manis
menambah seri semakin menawan

pantun 3 kerat tak menjadi hehe

-gedek! said...Reply To This Comment

uncle kepingin hati emas....

Peri PiA said...Reply To This Comment

mase pia kawin,memang emas terus naik harga..tak penah nak turun dah sampai sekarang

Cik Bambam said...Reply To This Comment

haaaa...meh beli emas ramai2!! ehhehe

.: iEyLa :. said...Reply To This Comment

ofismate ieyla pon de ckp pasal pelaburan emas nih..
untung kan melabur sebab emas kan makin naik..

niesa said...Reply To This Comment

emas sentiasa naik nk tunggu turun tah bile....

MaDiHaA a.k.a Ratna said...Reply To This Comment

memang betul.. emas bukan main mahal harganya skrg.. tak mampu dah nak membeli yg baru.. hehe.. cukuplah sekadar yg ada skrg.. berlebih2 nanti.. takut tak larat nak membayar zakat pula.. hehe..

p/s: kalau tak silap akak.. emas yg kita beli tak kira samada dipakai atau disimpan jika melebihi 85gm wajib dikeluarkan zakat apabila cukup haulnya.. maaf kalau tersilap info.. sila betul kan ye..

kakchik@ella said...Reply To This Comment

nak beli lah. hahaha .. mcm la ada duit.

Melati Qistyna's Mummy said...Reply To This Comment

mmg mahal skang ni, naik x turun2... kalau ada duit lebih baik beli :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...